Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21571
Author: Ποσπορέλη, Ευανθία
Title: Οι δημιουργικές στρατηγικές και οι μορφές εκτέλεσης των διαφημίσεων των αλκοολούχων ποτών.
Date Issued: 2018
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηθωμάς, Λεωνίδας
Abstract: Είναι γεγονός ότι η συνολική συνεισφορά του κλάδου των αλκοολούχων ποτών στην ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα σημαντική. Σε μία περίοδο βαθιάς οικονομικής ύφεσης που οι καταναλωτές έχουν μειώσει τις εξόδους τους αλλά και την κατανάλωση των ποτών, οι εταιρίες οφείλουν να επιστρατεύσουν δημιουργικά μέσα για τη διατήρηση του μεριδίου τους στην αγορά αλλά και στο μυαλό του καταναλωτικού κοινού. Η διαφήμιση και ειδικότερα η τηλεοπτική διαφήμιση ήταν ανέκαθεν από τα πιο σημαντικά μέσα προβολής. Μέσω αυτής οι διαφημιζόμενοι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εφαρμογή ποικίλων δημιουργικών στρατηγικών αλλά και μέσων εκτέλεσης. Η παρούσα έρευνα εξετάζει την εφαρμογή αυτών των δημιουργικών διαφημιστικών στρατηγικών καθώς και των διαφημιστικών μέσων εκτέλεσης των τηλεοπτικών διαφημίσεων των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα. Η έρευνα χωρίστηκε σε δύο μέρη. Αρχικά μελετήθηκε η εφαρμογή των δημιουργικών στρατηγικών και των μορφών εκτέλεσης κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 ετών. Έπειτα, μελετήθηκε η συχνότητα χρήσης τους από τις μεγαλύτερες εταιρίες εισαγωγής και διανομής οινοπνευματωδών. Για το σκοπό αυτό συγκεντρώθηκαν 197 τηλεοπτικές διαφημίσεις που χρονολογούνταν από το 2006 έως και σήμερα οι οποίες μελετήθηκαν ως προς τα είδη των δημιουργικών στρατηγικών και εκτελέσεων και εν συνεχεία συγκρίθηκαν ανά έτος αρχικά και ανά εταιρία έπειτα, με τη βοήθεια της ποσοτικής ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας σε ότι αφορά τα μέσα εκτέλεσης ,κατέδειξαν μία εμφανή απουσία χιούμορ ,εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, την απουσία σεξουαλικών μέσων προσέλκυσης και μία σχεδόν απόλυτη ταύτιση των εταιριών στην προτίμηση του συμβολικού συσχετισμού ως δημιουργική στρατηγική των διαφημίσεών τους.
Keywords: Αλκοόλ
Διαφήμιση
Δημιουργικές στρατηγικές
Μέσα εκτέλεσης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2018
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PosporeliEuanthiaMsc2018.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons