Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21544
Author: Μαυρίδου, Σοφία
Title: Μελέτη περίπτωσης: παρέμβαση στον τομέα των κοινωνικών δεξιοτήτων σε μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος
Date Issued: 2018
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Συριοπούλου, Χριστίνα
Αγαλιώτης, Ιωάννης
Σίμος, Γρηγόριος
Abstract: Η παρούσα εργασία εξετάζει τη δημιουργία και αξιολόγηση ενός προγράμματος παρέμβασης στους τομείς της επικοινωνίας και του παιχνιδιού για έναν μαθητή με Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού (ΔΦΑ) , καθώς και τη συμμετοχή των συμμαθητών του, που φοιτούν στην Β΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου Τριαδίου, Θέρμης. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε αρχική αξιολόγηση του μαθητή με ΔΦΑ ως προς τις κοινωνικές του δεξιότητες, κατόπιν υλοποίηση της παρέμβασης και τέλος αξιολόγηση των δεξιοτήτων του μαθητή και της παρέμβασης. Επιπλέον, στόχος της μελέτης δεν είναι μόνο η συμμετοχή του μαθητή στην παρέμβαση αλλά και των συμμαθητών του, με σκοπό την προαγωγή της συμπερίληψης του μαθητή, μέσα από ένα παρεμβατικό πρόγραμμα που απευθυνόταν στο σύνολο της τάξης. Η μεθοδολογία που εφαρμόσθηκε ήταν τόσο ποιοτική όσο και ποσοτική, με ερευνητικά εργαλεία και των δύο ειδών. Τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξε η έρευνα, ήταν αντίστοιχα των ερευνητικών ερωτημάτων, καθώς ο μαθητής με ΔΦΑ και οι συμμαθητές του έδειξαν ενδιαφέρον για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Με το πέρας της εκπαιδευτικής παρέμβασης, ο μαθητής με ΔΦΑ έδειξε βελτίωση στους εκπαιδευτικούς στόχους που τέθηκαν αρχικά, καθώς επίσης και οι συμμαθητές του, στην αντιμετώπιση που είχαν απέναντι στον μαθητή με ΔΦΑ.
Keywords: Εκπαιδευτική παρέμβαση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2018
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MauridouSophiaMsc2018.pdf2.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.