Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21326
Συγγραφέας: Παρασκευόπουλος, Νικόλαος
Τίτλος: Επιλογή χώρας για εξαγωγική δραστηριότητα
Ημερομηνία Έκδοσης: 2018
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Περίληψη: Η παρούσα εργασία αποτελεί προαπαιτούμενο για την επιτυχή ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού προγράμματος στις διεθνείς επιχειρηματικές δραστηριότητες και το αντικείμενό της είναι ένα μόνο από τα ερωτήματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου σε αυτό. Τι είναι αυτό που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση, ώστε να ξεκινήσει την εξαγωγική της δραστηριότητα και σε ποιες χώρες πρέπει να στοχεύσει, ώστε αυτή να κριθεί επιτυχημένη; Αν θέλουμε, λοιπόν, να κατανοήσουμε την εξαγωγική επίδοση των επιχειρήσεων, καθώς και τους λόγους των ενδεχόμενων επιτυχιών ή αποτυχιών τους στις διεθνείς αγορές, θα πρέπει να μελετήσουμε το ζήτημα των εξαγωγών απαντώντας, κυρίως, στα δύο προηγούμενα ερωτήματα. Σε πρώτο στάδιο, η εργασία μελετά το φαινόμενο της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων, προσπαθώντας να κατανοήσει τους λόγους και τα κίνητρα τα οποία οδηγούν τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτου μεγέθους ή εμπειρίας, σε έναρξη, ανάπτυξη και διατήρηση των διεθνών τους δραστηριοτήτων. Γίνεται προσπάθεια να οριστεί η διαδικασία της διεθνοποίησης και στην προσπάθεια αυτή συμβάλει η συνοπτική παρουσίαση των μοντέλων που υιοθετούνται από τις επιχειρήσεις παγκοσμίως. Έπειτα, γίνεται μια αναφορά στη μέθοδο της διεθνοποίησης μέσω των εξαγωγών και στη συμβολή αυτών τόσο στις επιχειρήσεις, όσο και στο σύνολο των πολιτών της χώρας στην οποία ανήκει η εξαγωγική επιχείρηση. Στο δεύτερο κεφάλαιο θίγεται το θέμα της επιλογής χώρας για την έναρξη ή την επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητας. Αρχικά, γίνεται μια προσπάθεια προσδιορισμού του ζητήματος αυτού, ενώ, στη συνέχεια, μελετώνται οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία επιλογής και οι οποίοι πηγάζουν τόσο από το εσωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων, όσο και από το εξωτερικό περιβάλλον, στο οποίο καλούνται να προσαρμοστούν. Το τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζει και μελετά τις διαφορετικές προσεγγίσεις των επιχειρήσεων ως προς το ζήτημα της επιλογής χώρας. Οι προσεγγίζεις αυτές, όπως θα δούμε, πηγάζουν από την συνολική στρατηγική των επιχειρήσεων και από το βαθμό σημαντικότητας που προσδίδουν στην όλη διαδικασία, ενώ, όπως είναι φυσικό, καθορίζουν την τελική επιλογή της χώρας εξαγωγής και την εξαγωγική επιτυχία των επιχειρήσεων. Για τη συνέχεια της εργασίας επιλέχθηκε η υιοθέτηση συγκεκριμένης προσέγγισης, ως ιδανική για την επιλογή της καταλληλότερης χώρας εξαγωγής. Τέλος, στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα της προσέγγισης που επιλέχθηκε, με σκοπό την εισαγωγή των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων σε έννοιες και διαδικασίες που θα διευκολύνουν τις εξαγωγικές τους δραστηριότητες, την ενδεχόμενη υιοθέτηση των μοντέλων αυτών από τις επιχειρήσεις, αλλά και τη δημιουργία δικών τους νέων και εξατομικευμένων μοντέλων.
Λέξεις Κλειδιά: Διεθνοποίηση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.
Δικαιώματα: CC0 1.0 Παγκόσμια
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ParaskeuopoulosNikosMsc2018.pdf2.02 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons