Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21283
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετεινού, Κάκιαel
dc.contributor.advisorΒλασσοπούλου, Μαρίαel
dc.contributor.advisorΒογινδρούκας, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΤεκτονίδου, Βαρβάραel
dc.date.accessioned2018-01-10T14:05:34Z-
dc.date.available2018-01-10T14:05:34Z-
dc.date.issued2018el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21283-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη διερευνά τον ρόλο των μορφοφωνολογικών σχηματισμών των γραμματικών χαρακτηριστικών ως αντισταθμιστικό μηχανισμό στις μορφοσυντακτικές ελλείψεις σε παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού- υψηλής λειτουργικότητας. Η έρευνα στηρίζεται στην υπόθεση ότι τα παιδιά με αυτισμό θα έχουν διαφορετικές δυσκολίες από τα παιδιά με sli τα οποία παρουσιάζουν γραμματικές δυσκολίες όπως έχει φανεί σε αντίστοιχη έρευνα (Μαστροπαύλου, Πετεινού, Τσιμπλή, 2017) . Εξετάστηκαν τύποι της Νέας Ελληνικής γλώσσας και πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε ο σχηματισμός του παρελθοντικού χρόνου Παρατατικού ο οποίος συνδυάζει φωνολογικές διεργασίες (τονική ανύψωση- συλλαβική αύξηση) και μορφολογικές διαδικασίες (ρηματική κατάληξη). Οι συμμετέχοντες ήταν παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με αυτισμό και παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας τυπικής ανάπτυξης. Τα παιδιά παρήγαγαν τύπους υπαρκτών- πραγματικών ρημάτων και τύπους ψευδο-ρημάτων με τη μορφή συμπλήρωσης προτάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ισχύει η αρχική μας υπόθεση, καθώς φάνηκε ότι τα αυτιστικά παιδιά επεξεργάζονται τη μορφοφονωλογία με ένα διαφορετικό τρόπο σε σύκγριση με τα παιδιά που έχουν ΕΓΔ και τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Τα παιδιά με ΕΓΔ παρουσιάζουν μία καθαρά γραμματική δυσκολία ενώ τα παιδιά με αυτισμό φάνηκε πως η δυσκολία τους έγκειται στο γλωσσικό τομέα της πραγματολογίας.el
dc.format.extent70el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.titleΓλωσσική ικανότητα παιδιών στο φάσμα του αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας σε σύγκριση με παιδιά τυπικής ανάπτυξηςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TektonidouVarvaraMsc2018.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons