Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21283
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πετεινού, Κάκια | el |
dc.contributor.advisor | Βλασσοπούλου, Μαρία | el |
dc.contributor.advisor | Βογινδρούκας, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Τεκτονίδου, Βαρβάρα | el |
dc.date.accessioned | 2018-01-10T14:05:34Z | - |
dc.date.available | 2018-01-10T14:05:34Z | - |
dc.date.issued | 2018 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21283 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2018. | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα μελέτη διερευνά τον ρόλο των μορφοφωνολογικών σχηματισμών των γραμματικών χαρακτηριστικών ως αντισταθμιστικό μηχανισμό στις μορφοσυντακτικές ελλείψεις σε παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού- υψηλής λειτουργικότητας. Η έρευνα στηρίζεται στην υπόθεση ότι τα παιδιά με αυτισμό θα έχουν διαφορετικές δυσκολίες από τα παιδιά με sli τα οποία παρουσιάζουν γραμματικές δυσκολίες όπως έχει φανεί σε αντίστοιχη έρευνα (Μαστροπαύλου, Πετεινού, Τσιμπλή, 2017) . Εξετάστηκαν τύποι της Νέας Ελληνικής γλώσσας και πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε ο σχηματισμός του παρελθοντικού χρόνου Παρατατικού ο οποίος συνδυάζει φωνολογικές διεργασίες (τονική ανύψωση- συλλαβική αύξηση) και μορφολογικές διαδικασίες (ρηματική κατάληξη). Οι συμμετέχοντες ήταν παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας με αυτισμό και παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας τυπικής ανάπτυξης. Τα παιδιά παρήγαγαν τύπους υπαρκτών- πραγματικών ρημάτων και τύπους ψευδο-ρημάτων με τη μορφή συμπλήρωσης προτάσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ισχύει η αρχική μας υπόθεση, καθώς φάνηκε ότι τα αυτιστικά παιδιά επεξεργάζονται τη μορφοφονωλογία με ένα διαφορετικό τρόπο σε σύκγριση με τα παιδιά που έχουν ΕΓΔ και τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Τα παιδιά με ΕΓΔ παρουσιάζουν μία καθαρά γραμματική δυσκολία ενώ τα παιδιά με αυτισμό φάνηκε πως η δυσκολία τους έγκειται στο γλωσσικό τομέα της πραγματολογίας. | el |
dc.format.extent | 70 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | en |
dc.subject | Αυτισμός | el |
dc.subject | Γλωσσική ανάπτυξη | el |
dc.title | Γλωσσική ικανότητα παιδιών στο φάσμα του αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας σε σύγκριση με παιδιά τυπικής ανάπτυξης | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TektonidouVarvaraMsc2018.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License