Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21232
Author: Νουράκη, Σουλτάνα
Title: 'Εσωτερικός έλεγχος σε ΜΜΕ: μελέτη περίπτωσης
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Εφαρμοσμένη Λογιστική και Ελεγκτική
Supervisor: Κομπάρος, Γεώργιος
Abstract: Σύμφωνα με τις ιστορικές αναφορές που έχουν σωθεί, τόσο η λογιστική ως επιστήμη, όσο και η ελεγκτική, αποτελούσαν βασικό εργαλείο για την εξακρίβωση της λογιστικής ορθότητας καθώς και την οργάνωση της εκάστοτε κοινωνίας από αρχαιοτάτων ακόμα χρόνων. Στη σύγχρονη επιχειρηματική πραγματικότητα, εμφανίζονται ραγδαίες εξελίξεις σε περιφερειακό αλλά και σε παγκόσμιο ακόμα επίπεδο. Χαρακτηριστικά γεγονότα είναι αυτά της απελευθέρωσης των αγορών, η τάση των ιδιωτικοποιήσεων, η ανάπτυξη νέων κουλτουρών, συγχωνεύσεις, επεκτάσεις, εξαγορές, ενώ δεν λείπουν τα οικονομικά εγκλήματα και οι ελλείψεις οργανωτικής υποδομής. Όλα τα παραπάνω στοιχεία δημιουργούν μια σύνθετη και πολύπλοκη πραγματικότητα, η οποία προβληματίζει ιδιαίτερα τις διοικήσεις καθώς έρχονται αντιμέτωπες με το παγκόσμιο σκηνικό και έτσι αναζητούν λύσεις προκειμένου να ασκήσουν ορθές διοικητικές λειτουργίες. Λύση στη πολυπλοκότητα και τους γοργούς ρυθμούς που εμφανίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις καλείται να δώσει ο εσωτερικός έλεγχος, με τον καταλυτικό του ρόλο. Αποτελεί το πλέον βασικό εργαλείο ελέγχου και ανάλυσης των δεδομένων σχετικά με το τρόπο λειτουργίας και δράσης της κάθε επιχείρησης, διασφαλίζοντας με αυτό το τρόπο την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία της και αποτρέποντας ταυτόχρονα τα δυσάρεστα φαινόμενα. Επιπλέον, θωρείται η πηγή μέσω της οποίας δίνονται οι βασικές ικανότητες και στη συνέχεια μετατρέπονται σε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Ωστόσο η αρχή για την ανάδειξη του ελέγχου ως μια ανεξάρτητη λειτουργία, έγινε τη δεκαετία του ’90 με την εμφάνιση των ραγδαίων οικονομικών εξελίξεων και τη ταχύτατη ανάπτυξη και μεγέθυνση των επιχειρήσεων. Ο ρόλος του εσωτερικού ελέγχου στη σύγχρονη επιχείρηση είναι ιδιαίτερα σημαντικός ανεξαρτήτως μεγέθους της εταιρείας. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σήμερα κρίσιμα ζητήματα μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και ανάπτυξης, δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής πραγματικότητας. Ο εντοπισμός και η ταξινόμηση των αναγκών προκειμένου να βρεθούν οι κατάλληλοι πόροι για την αντιμετώπιση των ζητημάτων, αποτελούν μια πρόκληση για τα στελέχη των επιχειρήσεων. Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις έχουν γενικότερα περιορισμένες δυνατότητες και εξειδίκευση αναφορικά με τη χρήση πληροφοριακών συστημάτων για να κατορθώσουν να υποστηρίξουν τις λειτουργίες τους. Στη σύγχρονη εποχή, θεωρείται ένας αρκετά σημαντικός παράγοντας καινοτομίας η χρήση τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας ώστε να επιτευχθεί η αποδοτικότερη εκτέλεση όλων διαδικασιών . Για το λόγο αυτό μάλιστα, ενδείκνυται η εφαρμογή διαδικασιών εσωτερικού ελέγχου να συνδυάζεται με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών οι οποίες θα οδηγήσουν στον εκσυγχρονισμό του συνολικού πλαισίου λειτουργίας της επιχείρησης. Στα πλαίσια λειτουργίας μιας επιχείρησης, το τμήμα αυτό καλείται ‘’Εσωτερικός Έλεγχος’’ και λειτουργεί ως σύμβουλός, χωρίς ωστόσο να υποκαθιστά το ρόλο της διοίκησης. Τέλος, ο Εσωτερικός Έλεγχος, λόγω της δυναμικής που τον διακρίνει, αποτελεί την αναγκαία συνθήκη για να περάσει μια επιχείρηση από το παραδοσιακό στο σύγχρονο μοντέλο διοίκησης.
Keywords: 40
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένη Λογιστική & Ελεγκτική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NourakiSoultanaMsc2017.pdf893.89 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons