Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21198
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αγαλιώτης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Βουλγαρίδου, Μαγδαληνή | el |
dc.date.accessioned | 2017-12-12T15:41:50Z | - |
dc.date.available | 2017-12-12T15:41:50Z | - |
dc.date.issued | 2017 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21198 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017. | el |
dc.description.abstract | Η επικοινωνία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε κάθε έκφανση της ανθρώπινης δραστηριότητας. Πρόκειται για ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα και για τη διαχείριση μίας σχολικής τάξης, καθώς μέσα από τη διαδικασία της επικοινωνίας μπορεί να βελτιωθεί η διδασκαλία και να επιτευχθούν οι στόχοι του σχολείου. Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται οι απόψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών τυπικών τάξεων αλλά και Τμημάτων Ένταξης του δημοτικού σχολείου όσον αφορά την ποιότητα επικοινωνίας με τους μαθητές τους. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη σημασία της επικοινωνίας για την αποτελεσματικότητα του έργου των εκπαιδευτικών καθώς και στις συμπεριφορές εκπαιδευτικών και μαθητών που επηρεάζουν την επικοινωνία. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 100 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, από τους οποίους οι 90 ήταν εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής και οι 10 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής. Για τη συλλογή των δεδομένων έγινε χρήση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο χρησιμοποιήθηκε πρωτίστως σε πιλοτική έρευνα προκειμένου να διερευνηθεί η καταλληλότητά του. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από το ερωτηματολόγιο καταδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος εκτιμούν πως η καλή επικοινωνία επηρεάζει τις επιδόσεις των μαθητών και συμβάλλει ουσιαστικά στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους έργου. Προέκυψε, επίσης, ότι τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα το φύλο και τα έτη προϋπηρεσίας δεν επηρεάζουν την ποιότητα της επικοινωνίας με τους μαθητές τους. Ως προς το εκπαιδευτικό πλαίσιο, ωστόσο, στο οποίο φοιτούν οι μαθητές διαπιστώθηκε ότι σε σύγκριση με τις τυπικές τάξεις η ποιότητα επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών ήταν καλύτερη στα Τμήματα Ένταξης, χωρίς όμως η διαφορά να είναι μεγάλη. | el |
dc.format.extent | 119 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | en |
dc.title | Η ποιότητα της επικοινωνίας σε τυπικές τάξεις και σε τμήματα ένταξης από την οπτική γωνία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
VoulgaridouMagdaliniMsc2017.pdf | 872.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License