Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21144
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓιαννούλη, Βασιλικήel
dc.contributor.authorΠρασσά, Χρυσήel
dc.date.accessioned2017-12-06T10:55:38Z-
dc.date.available2017-12-06T10:55:38Z-
dc.date.issued2017-12-05el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21144-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη,2017el
dc.description.abstractΗ παρούσα ερευνητική εργασία εστίασε στην εθνική πολιτική που έλαβε η Ελλάδα για την πρόληψη και αντιμετώπιση κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού και την πρόνοια για την ασφάλεια των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας μέσω της προώθησης εξειδικευμένων δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης και την επιμόρφωση στελεχών εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών. Έγινε μια βιβλιογραφική επισκόπηση στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο που ορίζει τα δικαιώματα των παιδιών και παρουσιάστηκαν οι πολιτικές πρόληψης και αντιμετώπισης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού που εφαρμόζονται σε άλλα κράτη της Ευρώπης, προσεγγίζοντας το θέμα σύμφωνα με την διοικητική διάρθρωση του κάθε κράτους. Σε αυτό το πλαίσιο παρουσιάστηκαν οι πρωτοβουλίες και τα μέτρα πρόληψης κατά του σχολικού Εκφοβισμό που αναπτύχθηκαν στη χώρα μας, σε εθνικό περιφερειακό και τοπικό επίπεδο διοίκησης κατά τα τελευταία έτη. Σκοπός της έρευνας ήταν η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της Πράξης με τίτλο «Ανάπτυξη και λειτουργία δικτύου ενημέρωσης, επιμόρφωσης, πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού» που υλοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα 2013-2015 και εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού. Η έρευνα εστίασε σε οργανωτικά και επιστημονικά θέματα, στην ανταπόκριση που έλαβε η Πράξη από εμπλεκόμενους και ωφελούμενους καθώς και στο βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων στόχων. Ειδικότερα, εξέτασε την οργάνωση και την διοικητική υποστήριξη, την συνεργασία των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία, την επιμόρφωση που έλαβαν και την αξιολόγηση των δράσεων που υλοποιήθηκαν. Τέλος, έγινε η γενική αξιολόγηση της εφαρμογής της Πράξης παραθέτοντας τα θετικά και αρνητικά στοιχεία και τις προτάσεις βελτίωσης σύμφωνα με τις βιωμένες εμπειρίες και απόψεις των Περιφερειακών Ομάδων Δράσεων Πρόληψης Κεντρικής Μακεδονίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι ΠΟΔΠ θεωρούν ότι η εφαρμογή της Πράξης πέτυχε τους στόχους της, ιδιαίτερα ως προς στην ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην αναγνώριση του φαινομένου και στη βελτίωση του σχολικού κλίματος. Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει αποκομίσει θετικά οφέλη από την ύπαρξη ενός οργανωμένου μηχανισμού πρόληψης και τη συμμετοχή της σε δράσεις πρόληψης. Δε φαίνονται όμως, πλήρως ικανοποιημένοι από τη δομή και οργάνωση του επιμορφωτικού προγράμματος στη μορφή που είναι αυτή τη στιγμή, χρειάζεται συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ανατροφοδότηση, εμπλουτισμό και βελτίωση.el
dc.format.extent142el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.titleΠρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού: εφαρμογή και αξιολόγηση της εθνικής στρατηγικήςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PrassaChrysiMsc2017.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons