Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21102
Συγγραφέας: Μάρκου, Μαρίνα
Τίτλος: Η αναγνώριση των συναισθημάτων χαράς και λύπης μέσα από τη μουσική σε άτομα που χρησιμοποιούν κοχλιακό εμφύτευμα και ακουστικό βαρηκοΐας
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι παιδιά και ενήλικες που χρησιμοποιούν κοχλιακό εμφύτευμα παρουσιάζουν μειωμένη ικανότητα αντίληψης της μουσικής και μέσω τεκμηρίων παρουσιάζουν ανεπαρκή την συναισθηματική αντίληψη μέσα από τη μουσική. Όμως, δεν βρέθηκαν παρόμοιες πληροφορίες για άτομα που χρησιμοποιούν ακουστικό βαρηκοΐας. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να μελετηθεί εάν παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα ή ακουστικό βαρηκοΐας μπορούν να αναγνωρίσουν τα βασικά συναισθήματα μέσα από τη μουσική, σε ποιο βαθμό και αν η μουσική εκπαίδευση μπορεί να επηρεάσει την συναισθηματική διάκριση μέσα από τη μουσική. Για την εύρεση των συμμετεχόντων πραγματοποιήθηκε έρευνα σε όλα τα σχολεία της Κρήτης για μαθητές με πιστοποιημένη ιατρικά απώλεια ακοής και χρήση κάποιου τύπου βοηθητικού συστήματος ακοής. Το δείγμα που συγκεντρώθηκε ήταν 14 μαθητές που χρησιμοποιούν κοχλιακό εμφύτευμα και 14 μαθητές που χρησιμοποιούν ακουστικό βαρηκοΐας, ηλικίας 6 έως 17 ετών. Κάθε παιδί έπρεπε να ακούσει έξι διαφορετικά μουσικά αποσπάσματα τα οποία «εκπροσωπούσαν» διαφορετικά συναισθήματα από τρία διαφορετικά είδη μουσικής, την κλασσική μουσική, το τραγούδι και την ηλεκτρονική μουσική. Έπειτα, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να δηλώσουν το συναίσθημα που αναγνώρισαν σε ένα ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο. Τα αποτελέσματα προέκυψαν μέσω ανάλυσης x2 (chi-square). Η πλειοψηφία των συμμετεχόντων φάνηκε πως αναγνώρισε τα συναισθήματα μέσα από τα μουσικά αποσπάσματα. Έτσι, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά στην αναγνώριση των συναισθημάτων μέσω της μουσικής ανάμεσα στο κοχλιακό εμφύτευμα και στο ακουστικό βαρηκοΐας. Επίσης, η μουσική εκπαίδευση σε σχέση με την αναγνώριση των συναισθημάτων στα συγκεκριμένα μουσικά αποσπάσματα ήταν και αυτή μη στατιστικά σημαντική. Σε αυτή την έρευνα δεν βρέθηκε σημαντική ανεπάρκεια στην αναγνώριση των βασικών συναισθημάτων μέσα από τη μουσική από τους συμμετέχοντες. Καταληκτικά, δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά ανάμεσα στους συμμετέχοντες που χρησιμοποιούν κοχλιακό εμφύτευμα ή ακουστικό βαρηκοΐας στην αναγνώριση των συναισθημάτων σε τρία διαφορετικά είδη μουσικής. Λέξεις κλειδιά: κοχλιακό εμφύτευμα, ακουστικό βαρηκοΐας, μουσική, συναισθήματα
Λέξεις Κλειδιά: Κοχλιακό εμφύτευμα
Ακουστικό βαρηκοΐας
Μουσική
Συναισθήματα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MarkouMarinaMsc2017.pdf2.19 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.