Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21089
Συγγραφέας: Κάτσινου, Παναγιώτα
Τίτλος: Στρατηγικές ορθογραφημένης γραφής, ορθογραφικά λάθη και κειμενική οργάνωση:Μια συγκριτική διερεύνηση σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης και μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Επόπτης Καθηγητής: Γιαννούλη, Βασιλική
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα αποτέλεσε μια προσπάθεια συγκριτικής αξιολόγησης των στρατηγικών ορθογραφημένης γραφής, των ορθογραφικών λαθών και των δυνατοτήτων σύνθεσης κειμένων με συνοχή και συνεκτικότητα σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης και μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ). Στην έρευνα συμμετείχαν τρεις ισάριθμες ομάδες των είκοσι ατόμων. Την πρώτη ομάδα αποτέλεσαν μαθητές με ΕΜΔ, τη δεύτερη μαθητές τυπικής ανάπτυξης της αντίστοιχης χρονολογικής ηλικίας και την τελευταία μαθητές τυπικής ανάπτυξης μικρότερης χρονολογικής ηλικίας. Για την αξιολόγηση των συμμετεχόντων χορηγήθηκε ένα σταθμισμένο τεστ αξιολόγησης της ορθογραφικής δεξιότητας και ένα ακόμη σταθμισμένο τεστ ανίχνευσης των δυσκολιών στο γραπτό λόγο. Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνας συνοψίζονται στη διαπίστωση ότι όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτου ικανότητας και ηλικίας, για να γράψουν ορθογραφημένα αξιοποιούν κυρίως τη μνημονική στρατηγική, τη στρατηγική ανάκλησης γραμματικού κανόνα και τη φωνολογική στρατηγική, ενώ τα λάθη τους είναι κατά κύριο λόγο οπτικά-ετυμολογικά. Συγχρόνως, η έρευνα καταδεικνύει ότι οι μαθητές με ΕΜΔ υπολείπονται αλλά δεν «αποκλίνουν» της φυσιολογικής πορείας ανάπτυξης της ορθογραφικής ικανότητας, ενώ τέλος, συμπεραίνεται ότι οι μαθητές με ΕΜΔ παράγουν κείμενα με μικρότερη συνοχή αλλά το ίδιο συνεκτικά με εκείνα των τυπικών συνομηλίκων τους.
Λέξεις Κλειδιά: Στρατηγικές ορθογραφημένης γραφής
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KatsinouPanagiotaMsc2017.pdf2.9 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons