Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21086
Author: Μαλουμίδου, Ιωάννα
Title: Συσχέτιση χαρισματικότητας και παραγωγής τυχαίων αριθμών: μια εμπειρική έρευνα με παιδιά
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Πρώιου, Χαρίκλεια
Abstract: Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να αξιολογήσει το αντιληπτικό επίπεδο και την αίσθηση της τυχαιοποιήσης που διαθέτουν τα χαρισματικά παιδιά μέσω της παραγωγής τυχαίων αριθμών. Στην έρευνα συμμετείχαν 11 παιδιά με δείκτη νοημοσύνης μεγαλύτερο του μέσου, ηλικιών από 7-19 ετών. Συμμετείχαν επίσης 140 παιδιά με μέσο δείκτη νοημοσύνης, ηλικιών 6-11 χρόνων ως το δείγμα ελέγχου. Οι απαντήσεις και των δύο ομάδων συγκρίθηκαν με 140 διαφορετικές απαντήσεις παραγωγής τυχαίων αριθμών που χορηγήθηκαν από το πρόγραμμα RgCalc. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η Mental Dice Task. Στα χαρισματικά παιδιά πέρα από τη δραστηριότητα της Mental Dice Task, χορηγήθηκαν και δύο ερωτηματολόγια για να αξιολογηθεί εν μέρει το επίπεδο της δημιουργικότητας και του άγχους τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως παρά το γεγονός ότι δεν ήταν στατιστικώς σημαντικά, τα χαρισματικά παιδιά πιθανώς να διαθέτουν μια πιο εκλεπτυσμένη αίσθηση της χαρισματικότητας σε σχέση με το δείγμα ελέγχου, καθώς πλησίαζαν λίγο περισσότερο τις απαντήσεις του προγράμματος RgCalc. Σε αυτό σημαντικό ρόλο πιθανότητα έχουν τα μεγαλύτερα επίπεδα δημιουργικότητας και άγχους των παιδιών αυτών τα οποία επηρεάζουν περισσότερο τις μικρότερες ηλικίες. Έρευνες με μεγαλύτερο αριθμό χαρισματικών παιδιών θα μπορούσαν να αξιολογήσουν και να πιστοποιήσουν σε μεγαλύτερο βαθμό τα αποτελέσματα μας.
Keywords: Χαρισματικότητα, Παραγωγή Τυχαίων Αριθμών, Δημιουργικότητα, Εργαζόμενη Μνήμη, Άγχος, Νοημοσύνη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MaloumidouIoannaMsc2017.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons