Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21084
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Βαλκάνος, Ευθύμιος | el |
dc.contributor.author | Δούγαλη, Ευαγγελία | el |
dc.date.accessioned | 2017-11-13T15:46:16Z | - |
dc.date.available | 2017-11-13T15:46:16Z | - |
dc.date.issued | 2017 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21084 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017 | el |
dc.description.abstract | Η παρούσα έρευνα εξέτασε το αντιλαμβανόμενο από τους εκπαιδευτικούς Α/θμιας εκπαίδευσης στυλ ηγεσίας του διευθυντή της σχολικής μονάδας (μετασχηματιστικό, συναλλακτικό, παθητικό-αποφευκτικό), τον βαθμό επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών και τη σχέση του στυλ ηγεσίας με την επαγγελματική ικανοποίηση ελέγχοντας τους παράγοντες φύλο, ηλικία, επίπεδο σπουδών, έτη προϋπηρεσίας, έτη προϋπηρεσίας στην παρούσα σχολική μονάδα και μέγεθος σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 128 εκπαιδευτικοί Α/θμιας εκπαίδευσης, οι απόψεις των οποίων αποτυπώθηκαν με τη χρήση ερωτηματολόγιου με 2 κλίμακες. Για τη μέτρηση τους στυλ ηγεσίας χρησιμοποιήθηκε το Πολυπαραγοντικό Ερωτηματολόγιο Ηγεσίας (Multifactor Leadership Questionnaire) των Bass & Avolio (2004) ενώ για τη μέτρηση της επαγγελματικής ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο Καταγραφής Επαγγελματικής Ικανοποίησης των Εκπαιδευτικών (Teacher’s satisfaction Inventory- TSI) που αναπτύχθηκε και εγκυροποιήθηκε από την Γκόλια (2014). Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι ο βαθμός της συνολικής επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Αθμιας εκπαίδευσης που πήραν μέρος στην παρούσα έρευνα είναι αρκετά υψηλός (Μ.Τ.= 3.56) και ότι το αντιλαμβανόμενο ηγετικό στυλ του διευθυντή είναι τόσο μετασχηματιστικό όσο και συναλλακτικό, λαμβάνοντας μέτριες βαθμολογίες σε όλες τις διαστάσεις της μετασχηματιστικής ηγεσίας (Μ.Τ.=3.06) και στη διάσταση της συναλλακτικής ηγεσίας ‘αμοιβή με βάση την επίδοση’ (Μ.Τ.= 3.31). Επιπλέον τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μετασχηματιστική ηγεσία και η διάσταση της συναλλακτικής ηγεσίας αµοιβή µε βάση την επίδοση συσχετίζονται θετικά µε τις όλες διαστάσεις της επαγγελματικής ικανοποίησης σε αντίθεση με την παθητική αποφευκτική ηγεσία που παρουσιάζει σημαντικά αρνητική συσχέτιση. Ο συνδυασμός της μετασχηματιστικής και συναλλακτικής ηγεσίας, εξηγεί ένα σημαντικό ποσοστό διακύμανσης της επαγγελματικής ικανοποίησης. Ωστόσο, η μετασχηματιστική ηγεσία εξηγεί σημαντικό ποσοστό διακύμανσης της επαγγελματικής ικανοποίησης επιπλέον του ποσοστού που εξηγεί η συναλλακτική ηγεσία | el |
dc.format.extent | 163 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | CC0 1.0 Παγκόσμια | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | en |
dc.subject | Στυλ ηγεσίας | el |
dc.subject | Μετασχηματιστική | el |
dc.subject | Συναλλακτική | el |
dc.subject | Παθητική-αποφευκτική ηγεσία | el |
dc.title | Στυλ ηγεσίας και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών: μια ποσοτική διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
DougaliEuangeliaMsc2017.pdf | 1.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License