Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21084
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΔούγαλη, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2017-11-13T15:46:16Z-
dc.date.available2017-11-13T15:46:16Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21084-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα εξέτασε το αντιλαμβανόμενο από τους εκπαιδευτικούς Α/θμιας εκπαίδευσης στυλ ηγεσίας του διευθυντή της σχολικής μονάδας (μετασχηματιστικό, συναλλακτικό, παθητικό-αποφευκτικό), τον βαθμό επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών και τη σχέση του στυλ ηγεσίας με την επαγγελματική ικανοποίηση ελέγχοντας τους παράγοντες φύλο, ηλικία, επίπεδο σπουδών, έτη προϋπηρεσίας, έτη προϋπηρεσίας στην παρούσα σχολική μονάδα και μέγεθος σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν 128 εκπαιδευτικοί Α/θμιας εκπαίδευσης, οι απόψεις των οποίων αποτυπώθηκαν με τη χρήση ερωτηματολόγιου με 2 κλίμακες. Για τη μέτρηση τους στυλ ηγεσίας χρησιμοποιήθηκε το Πολυπαραγοντικό Ερωτηματολόγιο Ηγεσίας (Multifactor Leadership Questionnaire) των Bass & Avolio (2004) ενώ για τη μέτρηση της επαγγελματικής ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε το Ερωτηματολόγιο Καταγραφής Επαγγελματικής Ικανοποίησης των Εκπαιδευτικών (Teacher’s satisfaction Inventory- TSI) που αναπτύχθηκε και εγκυροποιήθηκε από την Γκόλια (2014). Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε ότι ο βαθμός της συνολικής επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Αθμιας εκπαίδευσης που πήραν μέρος στην παρούσα έρευνα είναι αρκετά υψηλός (Μ.Τ.= 3.56) και ότι το αντιλαμβανόμενο ηγετικό στυλ του διευθυντή είναι τόσο μετασχηματιστικό όσο και συναλλακτικό, λαμβάνοντας μέτριες βαθμολογίες σε όλες τις διαστάσεις της μετασχηματιστικής ηγεσίας (Μ.Τ.=3.06) και στη διάσταση της συναλλακτικής ηγεσίας ‘αμοιβή με βάση την επίδοση’ (Μ.Τ.= 3.31). Επιπλέον τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μετασχηματιστική ηγεσία και η διάσταση της συναλλακτικής ηγεσίας αµοιβή µε βάση την επίδοση συσχετίζονται θετικά µε τις όλες διαστάσεις της επαγγελματικής ικανοποίησης σε αντίθεση με την παθητική αποφευκτική ηγεσία που παρουσιάζει σημαντικά αρνητική συσχέτιση. Ο συνδυασμός της μετασχηματιστικής και συναλλακτικής ηγεσίας, εξηγεί ένα σημαντικό ποσοστό διακύμανσης της επαγγελματικής ικανοποίησης. Ωστόσο, η μετασχηματιστική ηγεσία εξηγεί σημαντικό ποσοστό διακύμανσης της επαγγελματικής ικανοποίησης επιπλέον του ποσοστού που εξηγεί η συναλλακτική ηγεσίαel
dc.format.extent163el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΣτυλ ηγεσίαςel
dc.subjectΜετασχηματιστικήel
dc.subjectΣυναλλακτικήel
dc.subjectΠαθητική-αποφευκτική ηγεσίαel
dc.titleΣτυλ ηγεσίας και επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών: μια ποσοτική διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DougaliEuangeliaMsc2017.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons