Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/21050
Author: Τσατσού, Πρεσβεία
Title: Σχεδιασμός και υλοποίηση παρέμβασης για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με αναπηρία μέσα στην τάξη
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή
Supervisor: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Abstract: Η παρούσα εργασία είχε ως στόχο της την εφαρμογή μιας διδακτικής παρέμβασης μέσα σε σχολική τάξη Ειδικού Δημοτικού Σχολείου για την ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεπίδρασης μαθητών με Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού τόσο μεταξύ τους όσο και με την δασκάλα της τάξης. Η παραπάνω ανάγκη προέκυψε από την ενασχόληση μου στον χώρο της ειδικής αγωγής με τα άτομα με αυτισμό στα οποία η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι ένας από τους βασικούς τομείς μειονεξίας. Έτσι αποφασίστηκε, αφού πρώτα ελεγχθούν τα αισθητηριακά ερεθίσματα στα οποία ανταποκρίνονται καλύτερα τα παιδιά, να σχεδιαστεί ένα βραχύχρονο πρόγραμμα παρέμβασης που θα περιλαμβάνει παιχνίδι, μουσικο-κινητική και παραμύθι αφορμώμενο από τον μύθο του Αισώπου « Ο λαγός και η χελώνα». Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά αύξησαν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση τόσο μεταξύ τους όσο και σε σχέση με την δασκάλα της τάξης. Μάλιστα αυτό συνέβαινε τόσο κατά την διάρκεια του προγράμματος όσο και μετά από αυτό. Αντιθέτως πριν την εφαρμογή του προγράμματος οι αλληλεπιδράσεις των παιδιών ήταν περιορισμένες. Αυτό που φάνηκε μέσα από το πρόγραμμα ως το πιο σημαντικό ήταν ότι ένα δομημένο πρόγραμμα κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσα στη τάξη βοηθάει τους μαθητές με αυτισμό καθώς κινητοποιεί την κοινωνικότητα τους και αυξάνει τις κοινωνικές τους επαφές τόσο με «τυπικούς» ενήλικες όσο και με τους συμμαθητές τους με αυτισμό . Μάλιστα αν αυτό επεκταθεί στο σύνολο του σχολικού προγράμματος ενδεχομένως μπορέσει να παγιώσει μια σταθερή συμπεριφορά των μαθητών προς τους άλλους.
Keywords: Αισθητηριακά ερεθίσματα
Διαταραχές Φάσματος Αυτισμού
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsatsouPresveiaMsc2017.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons