Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου-Αλεξίου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΛαζαρίδου, Αθανασίαel
dc.date.accessioned2017-10-30T13:10:45Z-
dc.date.available2017-10-30T13:10:45Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20985-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι ο εντοπισμός και η καταγραφή απόψεων και στάσεων που προέρχονται από εκπαιδευτές/τριες ενηλίκων σχετικά με τη μετασχηματιστική ηγεσία, τις διαστάσεις της και τη δυνατότητα εφαρμογής τους στο εκπαιδευτικό τους έργο. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποιοτική κοινωνική έρευνα και το ερευνητικό μέσο, η ημιδομημένη συνέντευξη. Στην έρευνα εφαρμόστηκε η θεματική ανάλυση, αναλύοντας και κωδικοποιώντας τις απαντήσεις που συγκεντρώθηκαν από τις συνεντεύξεις 18 έμπειρων και εξειδικευμένων εκπαιδευτών/τριών ενηλίκων που αποτέλεσαν το δείγμα. Τα δεδομένα απομαγνητοφωνήθηκαν, κωδικοποιήθηκαν και κατηγοριοποιήθηκαν σε θεματικές ενότητες, που αναλύθηκαν και εξετάστηκαν διεξοδικά. Συνολικά, δημιουργήθηκαν 4 άξονες, 10 κατηγορίες θεμάτων και 31 υποκατηγορίες, ενώ όλα τα ευρήματα αποτυπώθηκαν σε έναν θεματικό χάρτη. Όπως φάνηκε από τα ευρήματα της έρευνας, οι εκπαιδευτές/τριες ενηλίκων πιστεύουν στις διαστάσεις της μετασχηματιστικής ηγεσίας και τις εφαρμόζουν, ακολουθώντας τις αξίες και τις στάσεις που χαρακτηρίζουν τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων. Αντιλαμβάνονται τη σημαντικότητα των ρόλων τους και τους ενσαρκώνουν με όσο περισσότερη υπευθυνότητα, επαγγελματισμό και ευσυνειδησία μπορούν. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτώμενων θεωρεί πως η σημαντικότερη προϋπόθεση για την εφαρμογή των διαστάσεων είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Θεωρούν βέβαιο πως η εκπαίδευση ενηλίκων ωφελείται από την εφαρμογή της μετασχηματιστικής ηγεσίας, διότι έτσι δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στο κλίμα σεβασμού της διαφορετικότητας, τη δυναμική της ομάδας, τη συμμετοχή όλων και στο συνεργατικό πνεύμα. Τέλος, αξιοσημείωτη είναι η θετική τους στάση για τη διαδικασία της αξιολόγησης και την εφαρμογή της τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτών/τριών όσο και σε επίπεδο εκπαιδευομένων.el
dc.format.extent144el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΡόλοι εκπαιδευτών/τριών ενηλίκωνel
dc.subjectTransformational leadershipen
dc.subjectAdult trainers’ rolesen
dc.titleΟι διαστάσεις της μετασχηματιστικής ηγεσίας και η εφαρμογή τους μέσα από τους ρόλους των εκπαιδευτών/ τριών ενηλίκωνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LazaridouAthanasiaMsc2017.pdf1.52 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons