Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20951
Author: Καραμπέτσου, Σταυρούλα
Title: Η συμβολή των διευθυντών στην εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων στην εκπαίδευση: οι απόψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων του Νομού Μαγνησίας
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Σταμπουλής, Μιλτιάδης
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία με τίτλο «Η Συμβολή των Διευθυντών στην Εφαρμογή Καινοτόμων Προγραμμάτων στην Εκπαίδευση : Οι Απόψεις Διευθυντών Σχολικών Μονάδων του Νομού Μαγνησίας» αποτελεί προαπαιτούμενο για τη μερική εκπλήρωση των απαιτήσεων του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Το παρόν πόνημα έχει σαν αντικείμενο τη μελέτη της επίδρασης της έννοιας της καινοτομίας στον τομέα της εκπαίδευσης ενώ πραγματεύεται την κριτική άποψη επί του θέματος δέκα (10) διευθυντών των σχολικών μονάδων του νομού Μαγνησίας. Η έρευνα βασίστηκε α) στην κριτική ανάλυση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και β) στις απαντήσεις, που δόθηκαν από τους διευθυντές σχολικών μονάδων, σε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο, χωρισμένο σε τομείς της εκπαίδευσης και της ηγεσίας και αποτελούμενο από ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Στις ερευνητικές υποθέσεις της μεταπτυχιακής εργασίας αποδίδονται τα ερωτήματα, που προκύπτουν από τη μελέτη της βιβλιογραφίας, σχετικά με το τί είναι αυτό, που καθορίζει τη χρησιμότητα των καινοτόμων προγραμμάτων έναντι της συμβατικής εκπαίδευσης στον τομέα και πώς αυτά προάγουν τη βελτίωση αυτού μέσα από την εφαρμογή τους. Από τις ερευνητικές υποθέσεις κρίνεται η σπουδαιότητα της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας. Στους ερευνητικούς στόχους της εργασίας αποδίδεται η διερεύνηση της αναπτυξιακής φυσιογνωμίας της σύγχρονης σχολικής μονάδας εν μέσω των προκλήσεων, που αυτή αντιμετωπίζει στο υπάρχον περιβάλλον και σε σχέση με τη μεταβλητή της ηγεσίας, με την οποία επιδρά, η οποία προκύπτει από την εφαρμογή των καινοτόμων προγραμμάτων. Σκοπός της εργασίας είναι να αποδειχθεί, ότι η εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων αυξάνει την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα της λειτουργίας της σχολικής μονάδας ενώ η σύγχρονη ηγεσία συμβάλλει στην αναβάθμιση του ρόλου της, ως διαμορφώτρια του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Η μεθοδολογία συγγραφής της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας εξειδικεύεται σε δύο μέρη : το πρώτο μέρος συντίθεται από τη μελέτη της υπάρχουσας βιβλιογραφίας γύρω από το ζητούμενο, ενώ το δεύτερο μέρος λειτουργεί ως προσπάθεια διερεύνησης ισχύοντος του πρώτου (αντιπαραβολή) στην καθημερινή πρακτική (υπό το σύστημα αναφορών Harvard). Η δομή της εργασίας αποτελείται από τα εξής διακριτά μέρη : από το Εισαγωγικό Μέρος, στο οποίο επιχειρείται μια προλογιστική προσέγγιση του ζητούμενου τη εργασίας. Από το Μέρος Πρώτο, το οποίο περιλαμβάνει την επισκόπηση της βιβλιογραφίας. Από το Μέρος Δεύτερο, το οποίο περιλαμβάνει τη μεθοδολογία της έρευνας με ερωτηματολόγια σε διευθυντές σχολικών μονάδων. Από το Μέρος Τρίτο, στο οποίο παρουσιάζεται η ανάλυση των ευρημάτων των προηγούμενων δύο μερών. Και, τέλος, από τα Συμπεράσματα, στα οποία παρατίθενται τα ευρήματα της εργασίας υπό τη μορφή προτάσεων για περαιτέρω προβληματισμό και μελέτη. Στους περιορισμούς της εργασίας περιλαμβάνεται η δυσκολία προσδιορισμού της καινοτόμου ηγεσίας σε μια σχολική μονάδα ως μετρήσιμης μεταβλητής στα πλαίσια διεξαγωγής της έρευνας και γι’ αυτό το λόγο προτιμήθηκε περισσότερο η κριτική ανάλυση των ευρημάτων, ενώ στα σημεία, που αυτό ήταν εφικτό, προσδιορίστηκαν τα ποσοτικά δεδομένα με τα ανάλογα εργαλεία μέτρησης.
Keywords: Ηγεσία-καινοτομία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarampetsouStauroulaMsc2017.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.