Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20927
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜπουτσιούκη, Σοφίαel
dc.contributor.authorΘεοδώρου, Πέτροςel
dc.date.accessioned2017-10-11T12:47:03Z-
dc.date.available2017-10-11T12:47:03Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20927-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η παρουσίαση των μεταρρυθμίσεων σε ότι αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και Ελληνικό επίπεδο. Ταυτόχρονα ήταν η διερεύνηση της άποψης και των στάσεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τις μεταρρυθμίσεις αυτές και με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και τέλος η ανάλυση των προτάσεων των εκπαιδευτικών αυτών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης υπό το πρίσμα των σύγχρονων κοινωνικοοικονομικών συνθηκών. Για τον παραπάνω σκοπό, η μεθοδολογία εξελίχθηκε μέσω δύο βασικών κατευθύνσεων: α) της βιβλιογραφικής ανασκόπησης όλων εκείνων των δευτερογενών δεδομένων που αφορούν στις μεταρρυθμίσεις της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρώπη και την Ελλάδα, και β) της διενέργειας μιας πρωτογενούς έρευνας μέσω της ανάπτυξης και της διανομής ενός ερωτηματολογίου σε εκπαιδευτικούς της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας με στόχο την κατανόηση των απόψεων αυτών για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα και των προτάσεών τους για την βελτίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα. Το βασικό συμπεράσματα είναι ότι ενώ η Ελλάδα έχει προχωρήσει σε μια σειρά μεταρρυθμίσεων με στόχο την αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, οι μεταρρυθμίσεις αυτές χρειάζεται να εμπλουτισθούν ώστε τα θετικά αποτελέσματα που έχουν ως τώρα επιφέρει να ενισχυθούν. Συνοψίζοντας από την άλλη τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών, αναδείχτηκε και πάλι η ανάγκη για πρόσθετες μεταρρυθμίσεις στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ενώ τονίστηκε και η σημασία της παροχής στοχευμένων επιμορφωτικών προγραμμάτων για τους εκπαιδευτικούς. Τέλος, αναδείχτηκε η ανάγκη για τη παροχή κρατικών δαπανών με στόχο την ενίσχυση των Επαγγελματικών Λυκείων τόσο από την άποψη του εργαστηριακού εξοπλισμού όσο και από την άποψη των εκπαιδευτικών τους δράσεων.el
dc.format.extent139el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΜεταρρυθμίσεις επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισηςel
dc.titleΜεταρρυθμίσεις στα συστήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα: στάσεις και απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμούel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TheodorouPetrosMsc2017.pdf2.98 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons