Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20925
Author: Πατσούρα, Μαρία
Title: Καινοτόμοι τύποι κινητής διαφήμισης: η επαυξημένη πραγματικότητα και η βασισμένη στην τοποθεσία
Date Issued: 2017
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Στις εποχή που διανύουμε, η διαφήμιση είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία ενός πλάνου μάρκετινγκ. Έχει εισχωρήσει για τα καλά στη ζωή μας και τη συναντάμε πλέον στους περισσότερους τομείς γύρω μας. Παράλληλα, παρατηρείται μια ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας όσον αφορά τις κινητές συσκευές, οι οποίες έχουν επίσης κατακλύσει την καθημερινότητα όλων μας. Δεν θα μπορούσε, λοιπόν, η διαφήμιση να μην επεκταθεί στην κατηγορία των φορητών συσκευών και ειδικότερα στα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones) και στα tablets. Εφόσον οι άνθρωποι σήμερα περνούν ένα σημαντικά μεγάλο κομμάτι της ημέρας τους μπροστά από τις μικρές αυτές οθόνες, θα ήταν παράλειψη εκ μέρους των διαφημιστικών εταιριών να μην προσεγγίζουν τους συγκεκριμένους χρήστες των κινητών συσκευών και να μην επεκτείνουν τη διαφήμιση σε αυτό το επίπεδο. Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η διαφήμιση σε διάφορες κινητές συσκευές και ο τρόπος με τον οποίο αυτή επιτυγχάνεται. Συγκεκριμένα, αναφέρονται δύο τύποι κινητής διαφήμισης. Αρχικά έχουμε αυτόν της επαυξημένης πραγματικότητας και έπειτα αυτόν που βασίζεται στην τοποθεσία. Στον πρώτο τύπο συναντάμε την προσπάθεια να δούμε ένα κείμενο, μια εικόνα ή ένα αντικείμενο, μέσω της κάμερας μιας κινητής συσκευής, να παίρνει ζωή τρισδιάστατα μπροστά στα μάτια μας με τη βοήθεια ψηφιακών στοιχείων. Ενώ στον δεύτερο τύπο, βρίσκουμε τις διαφημίσεις που στέλνονται στις κινητές συσκευές των χρηστών με την ανίχνευση της τοποθεσίας τους η οποία επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του GPS (Global Positioning System). Κατά τη διάρκεια της μελέτης της εργασίας, αναφέρονται διάφορες βιβλιογραφικές έρευνες για την καλύτερη κατανόηση των δύο αυτών τύπων διαφήμισης αλλά και πραγματικά παραδείγματα διαφημίσεων μεγάλων εταιριών για μια πιο πρακτική σκοπιά. Περνάμε, δηλαδή, ουσιαστικά από τη θεωρία στην πράξη. Τέλος, σημειώνονται κάποια συμπεράσματα, για τη χρήση των διαφημίσεων με επαυξημένη πραγματικότητα αλλά και αυτών με τη βοήθεια της τοποθεσίας τόσο για το εξωτερικό όσο και για τη χώρα μας, καθώς και κάποιες προτάσεις για το μέλλον.
Keywords: Επαυξημένη πραγματικότητα
Βασισμένη στην τοποθεσία
Κινητή διαφήμιση
Τύποι διαφήμισης
Augmented reality
Location-based
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatsouraMariaMsc2017.pdf3.3 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons