Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20912
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρονικίδης, Ανδρέαςel
dc.contributor.authorΒαφείδου, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2017-10-10T13:37:25Z-
dc.date.available2017-10-10T13:37:25Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20912-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΟι δυσκολίες στις οποίες υπόκειται σήμερα το Εθνικό Σύστημα Υγείας και ειδικότερα η Πρωτογενής Φροντίδα Υγείας καθιστούν απαραίτητη τη διαρκή αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών με στόχο τη βελτίωσή τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει διπλό στόχο. Αρχικά, στοχεύει στην αξιολόγηση των προσδοκιών και των αντιλήψεων των ασθενών από τις υπηρεσίες των Κέντρων Υγείας, καθώς και του χάσματος μεταξύ αυτών, από το οποίο προκύπτει η αντιλαμβανόμενη ποιότητα. Δεύτερον, στόχος της εργασίας είναι η μελέτη ύπαρξης συσχετίσεων μεταξύ της αντιλαμβανόμενης ποιότητας από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των Κέντρων Υγείας και των δημογραφικών στοιχείων όπως το φύλο, η ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο αλλά και της συχνότητας επίσκεψης του Κέντρου Υγείας. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο τύπου SERVQUAL προσαρμοσμένο στον τομέα της υγείας, το οποίο διαμοιράστηκε σε άτομα που είχαν πρόσφατα επισκεφθεί κάποιο Κέντρο Υγείας. Συνολικά, συλλέχθηκαν 175 έγκυρα ερωτηματολόγια. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με περιγραφική στατιστική ανάλυση, με έλεγχο αξιοπιστίας, με t-test και με έλεγχο ANOVA ως προς ένα παράγοντα. Έτσι, βρέθηκε ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αντιλήψεων και προσδοκιών στις υπηρεσίες των Κέντρων Υγείας, με αποτέλεσμα η αντιλαμβανόμενη ποιότητα να μην είναι ικανοποιητική. Επιπλέον, βρέθηκε ότι το χάσμα αυτό, άρα και η ποιότητα, επηρεάζεται από την ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο των ασθενών, καθώς και από τη συχνότητα επίσκεψης του Κέντρου Υγείας. Δε βρέθηκε κάποια συσχέτιση με το φύλο των ασθενών. Τα ευρήματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από τη διοίκηση των Κέντρων Υγείας προκειμένου να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και να αναβαθμιστεί συνολικά η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.el
dc.format.extent81el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΠοιότητα Υπηρεσιώνel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείαςel
dc.subjectSERVQUALen
dc.subjectΚέντρα Υγείαςel
dc.subjectΥπηρεσίες Υγείαςel
dc.titleΑποτίμηση της ποιότητας των υπηρεσιών στον τομέα της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VapheidouGeorgiaMsc2017.pdf1.55 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons