Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20654
Author: Σαρρής, Ευστράτιος
Title: Οι κοινωνικές δεξιότητες μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες ως τμήμα αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: μια συγκριτική μελέτη
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Όλοι οι μαθητές με αναπηρία χρειάζονται τις κοινωνικές δεξιότητες, για να αναπτύξουν φιλίες με τους συνομηλίκους τους και να επιτύχουν στο σχολείο, στην εργασία και στην κοινωνία. Η παρούσα εργασία διερεύνησε τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στα αναλυτικά προγράμματα γενικής και ειδικής αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αυστραλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου. Ως ερευνητική στρατηγική αξιοποιήθηκε η μέθοδος ανάλυσης περιεχομένου. Ορισμένα αποτελέσματα έδειξαν πρώτον ότι μεταξύ των αναλυτικών προγραμμάτων της Αυστραλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου υπάρχουν ορισμένες διαφορές, όμως, μεταξύ των αναλυτικών προγραμμάτων των περιοχών του Ηνωμένου Βασιλείου υπάρχουν περισσότερες ομοιότητες. Δεύτερον τα αναλυτικά προγράμματα τόσο γενικής όσο και ειδικής αγωγής της Αυστραλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου περιλαμβάνουν εκπαίδευση κοινωνικών δεξιοτήτων. Τρίτον η εκπαίδευση κοινωνικών δεξιοτήτων πραγματοποιείται τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Αυστραλία, στη Βόρεια Ιρλανδία, στην Ουαλία και στη Σκωτία, ενώ στην Αγγλία πραγματοποιείται μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τέταρτον μεγαλύτερη έμφαση για εκπαίδευση των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στις κοινωνικές δεξιότητες δίνουν η Βόρεια Ιρλανδία και η Ουαλία, συγκριτικά με την Αυστραλία, την Αγγλία και τη Σκωτία. Πέμπτον στα αναλυτικά προγράμματα του Ηνωμένου Βασιλείου περιλαμβάνονται κατάλληλες μεθοδολογικές προτάσεις και επιλογές διδασκαλίας για τους μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, όμως, στην Αυστραλία παρέχεται μεγαλύτερη ευελιξία στις μεθόδους και επιλογές διδασκαλίας για τους μαθητές αυτούς. Έκτον η συμπερίληψη των μαθητών με προβλήματα κοινωνικών δεξιοτήτων προάγεται σε μεγαλύτερο βαθμό στην Αυστραλία, στην Ουαλία και στη Βόρεια Ιρλανδία. Γενικά, τα αποτελέσματα συζητιούνται, ενώ παράλληλα παρέχονται τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, καθώς και αξιολογήσεις των προγραμμάτων, εκπαιδευτικές επιπτώσεις, ορισμένες πιθανές ερμηνείες για γεγονότα και καταστάσεις και μερικές προτάσεις για το μέλλον.
Keywords: Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SarrisEustratiosMsc2017.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons