Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20623
Author: Αλατζάτζ, Χριστίνα Ελένη
Title: Τα σχολικά εγχειρίδια του δημοτικού της μειονοτικής εκπαίδευσης των Ελλήνων στην Τουρκία
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης
Supervisor: Λουκρέτσιους Σούτσιου, Τσιπριάν
Abstract: H παρούσα εργασία αποσκοπεί στην ανάλυση της επιρροής των σχολικών εγχειριδίων που διδάσκονται στις μειονότητες των δημοτικών σχολείων της Τουρκίας ως προς τη διαμόρφωση της ιδεολογίας του Τουρκικού λαού αναφορικά με τα ιστορικά γεγονότα αλλά και ως προς την τοποθέτησή τους απέναντι στον Ελληνικό λαό. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στον ρόλο και τη σημασία της γλώσσας στη διδασκαλία αλλά και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες των μειονοτήτων κατακτούν την Τουρκική. Επιπλέον, εξετάζονται όλες οι παράμετροι οι οποίες συνιστούν την εκπαίδευση των εθνοτήτων αυτών καθώς και οι επιδράσεις που ασκούνται για τον σχηματισμό της συνείδησης αλλά και της ταυτότητάς τους μέσα από τις διδακτικές ενότητες των τουρκικών βιβλίων. Προκειμένου να επιτευχθεί μια αξιόπιστη έρευνα αναφορικά με τις συνθήκες αυτές, έλαβε χώρα μια εκτενή αναφορά σχετικά με τις χρονικές φάσεις τις οποίες πέρασε η ποιότητα της εκπαίδευσης στην Τουρκία. Η παρούσα έρευνα ολοκληρώνεται θίγοντας το ζήτημα της δυνατότητας επίτευξης μιας ειρηνικής συνύπαρξης και αλληλεγγύης μεταξύ των δύο λαών καλλιεργώντας διαθέσεις, εκατέρωθεν, ομόνοιας, ειρήνης και ανιδιοτελούς αγάπης, σταθερές αξίες τις οποίες πρέπει να οικειοποιούνται όλοι οι μαθητές για την εξυγίανση των όρων που διέπουν τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί ότι το αδιάπτωτο ενδιαφέρον της μελέτης βασίστηκε στον βαθμό εγκυρότητας και αλήθειας που παρουσιάζουν τα όσα διδάσκονται οι μειονότητες στην Τουρκία αλλά και τα κριτήρια με τα οποία λαμβάνει χώρα η αξιολόγηση της εκπαίδευσης. Η μεγαλύτερη σημασία δόθηκε στη γλώσσα αλλά και στον τρόπο εξιστόρησης κάποιων ιστορικών συμβάντων που σημειώθηκαν στο παρελθόν. Οι δύο αυτές πρακτικές συμβάλλουν στην αποκρυστάλλωση των ιδεών που αποκομίζουν οι μαθητές για τους δύο γειτονικούς λαούς, Έλληνες και Τούρκους.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Appears in Collections:Σπουδές στις Γλώσσες & τον Πολιτισμό των Χωρών της Ν.Α. Ευρώπης (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AlatzatzChristinaEleniMsc2017.pdf2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.