Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20621
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.authorΒαρλάμη, Φωτεινήel
dc.date.accessioned2017-09-01T13:59:21Z-
dc.date.available2017-09-01T13:59:21Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20621-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά στη σχεδίαση υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου που εφαρμόστηκε σε παιδιά Νηπιαγωγείου (5-6 χρόνων). Το σενάριο είχε αντικείμενο τη διδασκαλία της έννοιας του χώρου και του προσανατολισμού σε αυτόν με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Bee bot. Πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της γνωστικής περιοχής των Μαθηματικών και σύμφωνα με το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου (2014) όπου η δόμηση του χώρου και του προσανατολισμού αποτελούν περιεχόμενα συγκεκριμένης θεματικής ενότητας. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να υποστηρίξει τη μαθηματική εκπαίδευση των παιδιών μέσα από ένα σχεδιασμένο και εξελικτικά δομημένο πρόγραμμα δραστηριοτήτων όπου επιχειρήθηκε προσπάθεια ενσωμάτωσης της εκπαιδευτικής ρομποτικής προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση του σεναρίου και η επίτευξη των μαθησιακών στόχων. Έτσι με τη βοήθεια των ημιδομημένων συνεντεύξεων και σε ένα δείγμα 20 μαθητών Νηπιαγωγείου, διερευνούνται αρχικά οι βιωματικές αναπαραστάσεις των παιδιών για το θέμα ώστε να προσδιοριστούν τα γνωστικά και μαθησιακά τους εμπόδια και στη συνέχεια, μετά το τέλος της ειδικά σχεδιασμένης διδακτικής παρέμβασης, επιχειρείται εκ νέου να αξιολογηθούν οι νοητικές τους αναπαραστάσεις, τόσο κατά τη διάρκεια του σεναρίου όπου αξιοποιούνται βιωματικές δράσεις όσο και στο τέλος όπου έχουν έρθει σε επαφή με τον προγραμματισμό και το ρομποτάκι Bee bot. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του σεναρίου έδειξαν ότι οι μαθητές βελτίωσαν τις δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο σε ικανοποιητικό επίπεδο, ότι το προγραμματιζόμενο παιχνίδι Bee bot μπορεί να αποτελέσει στα πλαίσια της εκπαιδευτικής ρομποτικής ένα εύχρηστο και ελκυστικό εκπαιδευτικό εργαλείο για την προσχολική ηλικία, που ο παιδαγωγός με τον κατάλληλο σχεδιασμό μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικά, διευκολύνοντας με τον τρόπο αυτό τη μαθησιακή διαδικασία και να πετύχει μέσα από τις κατάλληλες δράσεις αυτά που επιδιώκει.el
dc.format.extent79el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.titleΔιδασκαλία στο Νηπιαγωγείο της έννοιας του χώρου και του προσανατολισμού με χρήση προγραμματιζόμενων παιχνιδιώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VarlamiPhoteiniMsc2017.pdf1.23 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons