Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20609
Author: Κατσαβού, Νικολέττα
Title: Η προώθηση της STEM εκπαίδευσης και των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα μέσα από τους διαγωνισμούς, τα φεστιβάλ και τις εκθέσεις ρομποτικής
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Φαχαντίδης, Νικόλαος
Abstract: Τα ρομπότ ακόμα και σήμερα ασκούν στο άνθρωπο μια γοητεία. Είναι συνυφασμένα με την επιστημονική φαντασία, ενώ χρησιμοποιούνται όλο και πιο συχνά στην καθημερινή πραγματικότητα. Η εκπαίδευση που είναι προσανατολισμένη στα αντικείμενα STEM, ευρέως θεωρείται ότι θα δώσει την οικονομική ώθηση που χρειάζεται ο κόσμος, ενώ η εφαρμοστέα εκπαιδευτική πολιτική θα πρέπει να επικεντρώνεται στο να εφοδιάζει τους εργαζομένους με προσόντα λιγότερο επιδεκτικά σε μηχανική αντικατάσταση και συνεπώς να τους καλλιεργήσει άλλες δεξιότητες, (δημιουργικότητα, συνεργασία, ομαδική εργασία, κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες), γνωστές και ως δεξιότητες του 21ιου αιώνα. Οι διαγωνισμοί ρομποτικής είναι μια διεθνής πρωτοβουλία για την ενσωμάτωση της ρομποτικής στην εκπαιδευτική πρακτική. Βασικός τους σκοπός είναι η προώθηση των αντικειμένων STEM, και των δεξιοτήτων που απαιτούνται από τους μαθητές στον 21ο αιώνα. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία ολοκληρώθηκε σε μια εποχή που η εκπαίδευση στη Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, απαιτεί νέες προσεγγίσεις με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών και αντιλήψεων. O ρόλος της εκπαίδευσης, εκτός των άλλων, είναι να προετοιμάσει τους νέους με την προοπτική να καλύψουν μελλοντικές θέσεις εργασίας, ως εργαζόμενοι και να αναζητήσουν νέα επαγγελματικά μονοπάτια. Η έρευνα απευθύνθηκε σε όλα τα μέλη που απαρτίζουν τη σχολική κοινότητα. γονείς-μαθητές-εκπαιδευτικούς, που ήταν παρόντες κα συμμετέχοντες σε εκδηλώσεις ρομποτικής, όπως είναι οι διαγωνισμοί, τα φεστιβάλ και οι εκθέσεις. Πρόκειται για μια περιγραφική έρευνα που ερευνά τις απόψεις των εμπλεκομένων για το φαινόμενο των διαγωνισμών ρομποτικής. Οι απόψεις όλων συγκλίνουν στα συμπεράσματα, πως η ρομποτική μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αποτελεσματικό εργαλείο για την προετοιμασία των μαθητών για τον 21ο αιώνα και οι διαγωνισμοί αποτελούν το γόνιμο έδαφος για να ανθίσει η ρομποτική στα σχολεία
Keywords: Διαγωνισμοί ρομποτικής
Εκπαιδευτική ρομποτική
STEM
Δεξιότητες 21ου αιώνα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KatsavouNikolettaMsc2017.pdfΜεταπτυχιακή εργασία2.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons