Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20559
Συγγραφέας: Μουρατίδου, Μαρία Μαρκέλλα
Τίτλος: Στάσεις βλεπόντων μαθητών και εκπαιδευτικών απέναντι στην οπτική αναπηρία και παρεχόμενη κοινωνική στήριξη
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία έχει ως θέμα της τη διερεύνηση των στάσεων μαθητών (γυμνασίου-λυκείου) βλεπόντων παιδιών και ορισμένων καθηγητών απέναντι στην οπτική αναπηρία. Επιπλέον, πεδίο μελέτης αποτελεί και η διερεύνηση της κοινωνικής στήριξης –πρακτικής και συναισθηματικής– δηλαδή αν αυτή παρέχεται σε μία μαθήτρια με οπτική αναπηρία από τους συμμαθητές της τάξης της και από ορισμένους καθηγητές της. Πιο συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες χωρίζονται σε 3 ομάδες, α) 7 μαθητές που έχουν συμμαθήτρια με οπτική αναπηρία (Β’ γυμνασίου), β) 4 εκπαιδευτικοί και γ) 52 μαθητές από το υπόλοιπο σχολείο, που δεν έχουν συμμαθήτρια με οπτική αναπηρία. Τόπος διεξαγωγής της έρευνας είναι το Ελληνικό γυμνάσιο και λύκειο των Βρυξελλών, στο Βέλγιο. Όσον αφορά τα αποτελέσματα της έρευνας, οι στάσεις φαίνονται αρκετά θετικές και ούτε διαφοροποιούνται ανάμεσα στις 3 ομάδες των συμμετεχόντων. Επίσης, όσον αφορά τη κοινωνική στήριξη που παρέχεται από συμμαθητές και εκπαιδευτικούς της μαθήτριας με οπτική αναπηρία φαίνεται να υφίσταται και να είναι θετική. Τα αποτελέσματα αυτά βέβαια δε μπορούν να γενικευτούν, καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι μικρός. Επιπρόσθετα, όσον αφορά το θεωρητικό πλαίσιο της εργασίας γίνεται αναφορά στη συμπερίληψη παιδιών με αναπηρία και οπτική αναπηρία στη γενική τάξη, στη συμπερίληψη ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, στην κοινωνική στήριξη, και γενικότερα στις στάσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει πως ο αριθμός των ερευνών που υπάρχουν ως προς τις στάσεις εφήβων απέναντι στην οπτική αναπηρία είναι αρκετά περιορισμένος και όχι πρόσφατος. Έχοντας υπόψη αυτό το ερευνητικό κενό στην επιστήμη θεωρήθηκε σημαντική η διεξαγωγή αυτής της έρευνας.
Λέξεις Κλειδιά: Συμπερίληψη
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MouratidouMariaMarkellaMsc2017.pdf1.31 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons