Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20555
Author: | Κουτή, Αλίκη |
Title: | Η κατάρτιση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου στις μαθησιακές δυσκολίες |
Date Issued: | 2017 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας |
Supervisor: | Σταυρακάκη, Σταυρούλα |
Abstract: | Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι οι ειδικές διαταραχές που επηρεάζουν τα παιδιά σε μία ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες και που είναι απαραίτητες για την κατανόηση και τη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου. Είναι ένας όρος γενικός και χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τις όποιες δυσκολίες μάθησης ανεξάρτητα από τις αιτίες. Είναι εκείνες οι ειδικές διαταραχές που παρουσιάζουν τα παιδιά σε μία ή περισσότερες από τις βασικές ψυχολογικές λειτουργίες και που είναι απαραίτητες για την κατανόηση και τη χρήση του γραπτού ή προφορικού λόγου. Πρόκειται για μια σειρά δυσκολιών που παρατηρείται στην προσπάθεια των μαθητών να ανταπεξέλθουν στις απαντήσεις της σχολικής πραγματικότητας. Οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες είτε κοινωνικούς είτε συναισθηματικούς. Οι ειδικοί επικεντρώνονται συνήθως στα προβλήματα που σχετίζονται με τα σχολικά επιτεύγματα του παιδιού ενώ πλήττονται κι άλλες πτυχές της καθημερινής ζωής του όπως, οι σχέσεις με συνομήλικους τους, οι σχέσεις με τα μέλη της οικογένειας τους, η αυτοεικόνα και η αυτοπεποίθηση τους και η ικανότητά του σε διάφορες εξωσχολικές δραστηριότητες. Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες αποτελείται από δύο συνθετικά τη «μάθηση» κα τη «δυσκολία». Συχνά ο όρος αυτός συγχέεται με τον όρο «σχολική αποτυχία». Επίσης, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί ορισμοί για τις μαθησιακές δυσκολίες όμως όλοι σχεδόν αναφέρουν κάποια κοινά σημεία όπως: 1. Οι μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται σε μία ανομοιογενή ομάδα ατόμων. 2. Οι μαθησιακές δυσκολίες συνοδεύουν το άτομο σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. 3. Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι εγγενείς στο άτομο. 4. Οι απρόσμενες δυσκολίες που αντιμετωπίζει το άτομο δεν μπορούν να εξηγηθούν από το νοητικό δυναμικό του. 5. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι συνέπεια νοητικής υστέρησης ή και άλλης σοβαρής ψυχολογικής διαταραχής. Τα συμπτώματα των μαθησιακών δυσκολιών αρχίζουν να γίνονται εμφανή από τα προσχολικά χρόνια, διαφοροποιούνται στη σχολική ηλικία αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν σε ολόκληρη τη ζωή. Τέλος, οι μαθησιακές δυσκολίες ταξινομούνται ως εξής: • Διαταραχή της ανάγνωσης • Διαταραχή των μαθηματικών • Διαταραχή της γραπτής έκφρασης • Μαθησιακή Διαταραχή μη προσδιοριζόμενη αλλιώς |
Keywords: | Μαθησιακές δυσκολίες |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017. |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
KoutiAlikiMsc2017.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.