Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20554
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.advisorΦαχαντίδης, Νικόλαοςel
dc.contributor.advisorΣταμπουλής, Μιλτιάδηςel
dc.contributor.authorΛαζαρίδης, Θεόδωροςel
dc.date.accessioned2017-07-24T08:14:48Z-
dc.date.available2017-07-24T08:14:48Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20554-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstractΑρκετοί ερευνητές όπως ο Dreyfus, Laborde, Hillel και άλλοι υποστήριξαν ότι οι υπολογιστές μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών κατά τη διαδικασία μάθησης. Ο εσωτερικός γνωστικός χαρακτήρας που δύναται να εμπεριέχεται στα περιβάλλοντα μάθησης μέσω της τεχνολογίας είναι μοναδικός σε σύγκριση με άλλα μαθησιακά υλικά. Αυτά τα παραπάνω συμπεράσματα προέκυψαν όλα μέσα στην τάξη υπό την καθοδήγηση των καθηγητών προς τους μαθητές. Πλέον η πραγματικότητα έχει αλλάξει. Οι μαθητές που γεννήθηκαν μετά το 2000 μεγάλωσαν σε ένα περιβάλλον εξ’ ολοκλήρου μέσα στην τεχνολογία και έγιναν ένα με αυτήν χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές πριν καν μάθουν να γράφουν σε έντυπο χαρτί. Οι εγκεφαλικές τους λειτουργίες τροποποιήθηκαν και η αντίληψη τους στις νέες τεχνολογίες εκτοξεύτηκε στα ύψη. Πώς γίνεται λοιπόν ένας εκπαιδευτικός με περιορισμένες γνώσεις στην τεχνολογία να κάνει μάθημα με υπολογιστές σε αυτά τα παιδιά; Αυτό το βασικό ερώτημα είναι ουσιαστικά και το θέμα που ερευνά η παρούσα εργασία. Η σημαντικότερη ανθρώπινη συνεργασία στον κόσμο είναι η εκπαίδευση, για το βασικό λόγο ότι καθορίζει τη μελλοντική κοινωνία, γεφυρώνοντας το ταξικό χάσμα αλλά και το χάσμα των γενεών. Άρα είναι απόλυτα φυσικό ο άνθρωπος να θέλει να συνδυάσει την τεχνολογία με την εκπαίδευση. Βασικό κομμάτι της τεχνολογίας στην περίπτωση αυτή είναι η πληροφορία. Η πληροφορία ως πρωταρχικό στοιχείο της εκπαίδευσης, είναι κάτι που οι μαθητές πλέον μπορούν να βρουν σε μερικά δευτερόλεπτα, πράγμα που έρχεται σε σύγκρουση με τους παλιούς εκπαιδευτικούς. Συνεπώς οι εκπαιδευτικοί πρέπει ανά πάσα στιγμή να είναι σε θέση όχι μόνο να κατέχουν όλη αυτή τη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά να την χειρίζονται με τόσο δελεαστικό τρόπο ώστε να αποτελεί κίνητρο μάθησης για τους νέους μαθητές. Άρα μιλάμε για μία διδακτική μετάπλαση με τη χρήση πλέον της τεχνολογίας. Όλοι μας μιλάμε για τη σύγχρονη διδακτική και πόσο σημαντική είναι, επίσης όλοι μας μιλάμε για την σημαντικότητα της τεχνολογία. Η πρωτοτυπία της συγκεκριμένης έρευνας, έγκειται στην ενασχόληση με το πως πρέπει η διδακτική διαδικασία μέσα στη σύγχρονη τάξη, να τροποποιηθεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ώστε να καταστεί πιο αποτελεσματική, πιο λειτουργική και πιο προσοδοφόρα. Για να μπορέσουμε να συνδέσουμε την αξία της διδακτικής μετάπλασης με την βοήθεια της τεχνολογίας στη σύγχρονη τάξη, θα πρέπει να αναλύσουμε τις έννοιες όπως διδακτική, διδακτική μετάπλαση, σύγχρονη τάξη, ψηφιακοί μετανάστες και αυτόχθονες και βέβαια τη διαδικασία με την οποία ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί κατά τη διαδικασία της μάθησης .el
dc.format.extent208el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔιδακτική μετάπλασηel
dc.subjectΕκπαιδευτική τεχνολογίαel
dc.subjectΨηφιακοί μετανάστεςel
dc.subjectΨηφιακοί αυτόχθονεςel
dc.titleΗ διδακτική μετάπλαση και ο ρόλος της τεχνολογίας σε αυτήνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LazaridisheodorosMsc2017.pdf2.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.