Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20535
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαβασιλείου - Αλεξίου, Ιωάνναel
dc.contributor.authorΤσαρούχα, Μαρίαel
dc.date.accessioned2017-07-17T12:10:58Z-
dc.date.available2017-07-17T12:10:58Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20535-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην εξέταση των αντιλήψεων των διευθυντών σχολικών μονάδων αναφορικά με τον επαγγελματικό τους ρόλο και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, διερευνά τις αντιλήψεις των σχολικών διευθυντών για τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου ηγέτη εκπαίδευσης στην ελληνική πραγματικότητα καθώς και τις αντιλήψεις τους σχετικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, διερευνώντας τα κίνητρα, τις ανάγκες και τη διάθεση συμμετοχής σε αυτήν. Στην ποιοτική αυτή ερευνητική έρευνα επιλέχθηκε η προσέγγιση της εμπειρικά θεμελιωμένης θεωρίας (ΕΕΘ) σε όλα τα βήματα τη ερευνητικής διαδικασίας. Προκειμένου να διερευνήσουμε τις αντιλήψεις των σχολικών διευθυντών επιλέξαμε την ποιοτική ερευνητική προσέγγιση και συλλέξαμε δεδομένα με τη βοήθεια 20 ημιδομημένων συνεντεύξεων, αφού προηγήθηκε σε προκαταρκτική φάση η διαδικασία της λήψης πιλοτικών συνεντεύξεων σε 2 σχολικούς διευθυντές. Όπως φάνηκε από τα ευρήματα της έρευνας, τα άτομα θεωρούν πολύ σημαντικό το ρόλο που διαδραματίζουν στη σχολική μονάδα, ενώ παράλληλα αναγνωρίζουν πολλά εμπόδια κατά τη διαδικασία επιτέλεσής του. Σχετικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, οι σχολικοί διευθυντές αναγνωρίζουν την έλλειψη οργανωμένης προσφοράς της από το κεντρικό σύστημα εκπαίδευσης, ενώ επισημαίνουν ότι οι ίδιοι κινητροποιούνται περισσότερο ατομικά ως προσωπικότητες και θέλουν να συμμετέχουν ενεργά σε επιμορφωτικές δράσεις και προγράμματα δια βίου μάθησης. Υλοποιώντας περισσότερα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης και παρέχοντας επικαιροποιημένες και σύγχρονες γνώσεις οι σχολικοί διευθυντές κρίνουν ότι θα μπορέσουν να ανταποκριθούν καλύτερα στις όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις του πολυδιάστατου ηγετικού τους ρόλου.el
dc.format.extent104el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΣχολικοί διευθυντέςel
dc.subject|School principalsen
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subjectΕπαγγελματικό προφίλel
dc.subjectΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.subjectEducational leadershipen
dc.subjectProfessional roleen
dc.subjectProfessional profileen
dc.titleΑντιλήψεις σχολικών ηγετών για τον επαγγελματικό ρόλο και την επαγγελματική τους ανάπτυξηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsarouchaMariaMsc2017.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons