Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20535
Συγγραφέας: Τσαρούχα, Μαρία
Τίτλος: Αντιλήψεις σχολικών ηγετών για τον επαγγελματικό ρόλο και την επαγγελματική τους ανάπτυξη
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Παπαβασιλείου - Αλεξίου, Ιωάννα
Περίληψη: Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στην εξέταση των αντιλήψεων των διευθυντών σχολικών μονάδων αναφορικά με τον επαγγελματικό τους ρόλο και την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, διερευνά τις αντιλήψεις των σχολικών διευθυντών για τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου ηγέτη εκπαίδευσης στην ελληνική πραγματικότητα καθώς και τις αντιλήψεις τους σχετικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, διερευνώντας τα κίνητρα, τις ανάγκες και τη διάθεση συμμετοχής σε αυτήν. Στην ποιοτική αυτή ερευνητική έρευνα επιλέχθηκε η προσέγγιση της εμπειρικά θεμελιωμένης θεωρίας (ΕΕΘ) σε όλα τα βήματα τη ερευνητικής διαδικασίας. Προκειμένου να διερευνήσουμε τις αντιλήψεις των σχολικών διευθυντών επιλέξαμε την ποιοτική ερευνητική προσέγγιση και συλλέξαμε δεδομένα με τη βοήθεια 20 ημιδομημένων συνεντεύξεων, αφού προηγήθηκε σε προκαταρκτική φάση η διαδικασία της λήψης πιλοτικών συνεντεύξεων σε 2 σχολικούς διευθυντές. Όπως φάνηκε από τα ευρήματα της έρευνας, τα άτομα θεωρούν πολύ σημαντικό το ρόλο που διαδραματίζουν στη σχολική μονάδα, ενώ παράλληλα αναγνωρίζουν πολλά εμπόδια κατά τη διαδικασία επιτέλεσής του. Σχετικά με την επαγγελματική τους ανάπτυξη, οι σχολικοί διευθυντές αναγνωρίζουν την έλλειψη οργανωμένης προσφοράς της από το κεντρικό σύστημα εκπαίδευσης, ενώ επισημαίνουν ότι οι ίδιοι κινητροποιούνται περισσότερο ατομικά ως προσωπικότητες και θέλουν να συμμετέχουν ενεργά σε επιμορφωτικές δράσεις και προγράμματα δια βίου μάθησης. Υλοποιώντας περισσότερα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης και παρέχοντας επικαιροποιημένες και σύγχρονες γνώσεις οι σχολικοί διευθυντές κρίνουν ότι θα μπορέσουν να ανταποκριθούν καλύτερα στις όλο και αυξανόμενες απαιτήσεις του πολυδιάστατου ηγετικού τους ρόλου.
Λέξεις Κλειδιά: Σχολικοί διευθυντές
|School principals
Εκπαιδευτική ηγεσία
Επαγγελματικό προφίλ
Επαγγελματική ανάπτυξη
Educational leadership
Professional role
Professional profile
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
TsarouchaMariaMsc2017.pdf1.63 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons