Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20528
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΜαυρίδου, Μαρία- Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2017-07-14T08:33:26Z-
dc.date.available2017-07-14T08:33:26Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20528-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία-Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΤις τελευταίες δεκαετίες, η έννοια του αυτοπροσδιορισμού των ατόμων με νοητική αναπηρία και αναπτυξιακές διαταραχές, έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των ερευνητών, τόσο σε ερευνητικό όσο και σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Ο αυτοπροσδιορισμός αποτελεί έναν από τους βασικότερους συντελεστές της ποιότητας ζωής, δομικό χαρακτηριστικό του οποίου αποτελεί η ικανότητα της επιλογής. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, τα άτομα με νοητική αναπηρία και αναπτυξιακές διαταραχές έχουν λιγότερες ευκαιρίες επιλογής και έκφρασης προτιμήσεων από ότι αυτά με τυπική ανάπτυξη. Στην πλειοψηφία, τρίτοι καθορίζουν και λαμβάνουν αποφάσεις για τη ζωή τους. Στόχος της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η μελέτη της σχέσης αυτοπροσδιορισμού και επιλογών σε μαθητές β’ βαθμιας εκπαίδευσης με ήπια νοητική αναπηρία και με αυτισμό. Για το σκοπό αυτό, έγινε χρήση των ερωτηματολογίων “The Arc’s Self-Determination Scale (SDS)” και ʻʻThe Choice Questionnaire: A scale to assess choices exercised by adults with intellectual disabilityˮ, σε δείγμα 50 συμμετεχόντων. Τα αποτελέσματα έδειξαν περιορισμένες επιλογές τόσο στους συμμετέχοντες με ήπια νοητική αναπηρία, όσο και σε αυτούς με αυτισμό λόγω των χαμηλών επιπέδων αυτοπροσδιορισμού τους. Η ηλικία φαίνεται ότι επηρεάζει τις επιλογές των συμμετεχόντων με ήπια νοητική αναπηρία, καθώς όσο αυξάνεται η ηλικία τους, τόσο αυξάνονται και οι επιλογές που κάνουν.el
dc.format.extent86el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΑυτοπροσδιορισμόςel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.titleΟ Αυτοπροσδιορισμός σε Σχέση με τις Επιλογές μαθητών Β/θμιας εκπαίδευσης με Ήπια Νοητική Αναπηρία και με Αυτισμό στην Ελλάδα.el
dc.title.alternativeSelf-determination in relation to decision choice-making of secondary school students with Intellectual disability and autism in Greece.en
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MauridouMariaAikateriniMsc2017.pdf912.96 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons