Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20502
Συγγραφέας: Γεωργαντοπούλου, Μαρία
Τίτλος: Ανάπτυξη διαδικτυακών μαθημάτων που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς στην πλατφόρμα τηλεεκπαίδευσης Moodle για τη χρήση του ρομπότ Edison
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Επόπτης Καθηγητής: Αρβανίτης, Παναγιώτης
Περίληψη: Η ένταξη της τεχνολογίας στην εκπαίδευση και η ευρεία διάδοση ποικίλων εργαλείων εκπαιδευτικής ρομποτικής αποσκοπούν στο να μυήσουν τους μαθητές στην ανάπτυξη συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι και το Edison. Διαπιστώνοντας την απουσία κατάλληλης επιμορφωτικής διαδικασίας για τους εκπαιδευτικούς, επιχειρήθηκε η ανάπτυξη διαδικτυακών μαθημάτων, μέσω της πλατφόρμας του Moodle, με σκοπό την εξοικείωση τους με το Edison. Ακολούθησε η πρακτική εφαρμογή τους και η αξιολογική διαδικασία με τη συμμετοχή 16 συναδέρφων εκπαιδευτικών. Η λαμβάνουσα ανατροφοδότηση οδήγησε όχι μόνο στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων ως προς τις επιτυχημένες τακτικές αλλά και στη βελτίωση των αδύναμων σημείων που εντοπίστηκαν. Το ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών των ΕΠΑΛ, ευνοεί την ένταξη της εκπαιδευτικής ρομποτικής, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη η απαιτούμενη προετοιμασία των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών. Από την άλλη, ο εξοπλισμός που απαιτείται θεωρείται ιδιαίτερα δαπανηρός και για το λόγο αυτό αναζητήθηκαν προσιτές λύσεις. Το Edison αποτέλεσε την πλέον προσιτή επιλογή, προσφέροντας παράλληλα πολλές δυνατότητες όσον αφορά το προγραμματιστικό προφίλ, ενώ η προστιθέμενη αξία του έγκειται στη συμβατότητά του με τα Lego. Η ανάπτυξη των διαδικτυακών μαθημάτων έλαβε υπόψη τα χαρακτηριστικά των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και επιχειρήθηκε μία σταδιακή εξοικείωση με τη συσκευή, ικανοποιώντας τους χρονικούς περιορισμούς. Παράλληλα, το εκπαιδευτικό υλικό περιέχει διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης της γνώσης προκειμένου να ανταποκρίνεται σε διαφορετικά προφίλ μάθησης. Η επικοινωνία επέρχεται μέσω της πλατφόρμας, ενισχύοντας την ένταξη και τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η προαιρετική και ανώνυμη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου αξιολόγησης, επέφερε θετικά συμπεράσματα στο σύνολό της. Ειδικότερα, το εκπαιδευτικό υλικό θεωρήθηκε ότι είχε σαφήνεια, το θέμα προσεγγίστηκε ευρύτατα και υπήρχε συσχέτιση μεταξύ της θεωρίας και των εργασιών που ακολουθούσαν. Η πλοήγηση κρίθηκε εύκολη και η γενική δομή πολύ ικανοποιητική. Στις βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν, τα μαθήματα εμπλουτίστηκαν με επιπλέον δραστηριότητες και τροποποιήθηκε η δυνατότητα αποστολής εργασιών. Η προσθήκη διδακτικού συμβολαίου, ο εκτιμώμενος χρόνος και το φόρουμ επίλυσης αποριών ενίσχυσαν το περιεχόμενο της εκάστοτε ενότητας.
Λέξεις Κλειδιά: Διαδικτυακά μαθήματα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GeorgantopoulouMariaMsc2017.pdf5.96 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons