Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20498
Συγγραφέας: Κατάκη, Χριστίνα
Τίτλος: Συμπερίληψη, αυτοαποτελεσματικότητα και εφαρμόσιμες προσαρμογές συμπερίληψης για τη διδασκαλία της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: πεποιθήσεις εκπαιδευτικών της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ελληνικό σχολείο
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: Η αποτελεσματική συμπερίληψη των μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ) στο μάθημα της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας (ΑΞΓ) προϋποθέτει τη παροχή κατάλληλων προσαρμογών συμπερίληψης. Καθοριστικό ρόλο για την αποτελεσματική εφαρμογή των προσαρμογών συμπερίληψης διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί, οι πεποιθήσεις των οποίων επηρεάζουν τη διδακτική τους πρακτική. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των πεποιθήσεων 215 εκπαιδευτικών της ΑΞΓ που εργάζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για α) τη συμπερίληψη, β) την αυτοαποτελεσματικότητα και γ) την εφαρμοσιμότητα προσαρμογών συμπερίληψης στη γενική τάξη μέσω κλιμάκων αυτοαναφοράς τύπου Likert. Η έρευνα εστιάζει και στη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των τριών συνόλων πεποιθήσεων και των παραγόντων που μπορεί να επηρεάζουν τη διαμόρφωση τους, όπως το φύλο, η ηλικία, η διδακτική εμπειρία, το επίπεδο εκπαίδευσης και επιμόρφωσης και η προηγούμενη διδακτική εμπειρία των εκπαιδευτικών με μαθητές με ΕΜΔ. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων κατέδειξε ουδέτερες πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών για τη συμπερίληψη, μέτρια προς υψηλά επίπεδα αυτοαποτελεσματικότητας και θετικές πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών για την εφαρμοσιμότητα προσαρμογών συμπερίληψης. Επίσης, διαπιστώθηκε θετική, αν και χαμηλή, συσχέτιση μεταξύ των τριών συνόλων πεποιθήσεων, ενώ κυρίαρχος παράγοντας επίδρασης και στα τρία σύνολα πεποιθήσεων αναδείχθηκε το επίπεδο επιμόρφωσης. Συζητούνται οι συνέπειες των ευρημάτων στο πλαίσιο της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και του μεθοδολογικού σχεδιασμού για τη διερεύνηση των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών.
Λέξεις Κλειδιά: Συμπερίληψη
Αυτοαποτελεσματικότητα
Προσαρμογές Συμπερίληψης
Πεποιθήσεις Εκπαιδευτικών της Αγγλικής ως Ξένης Γλώσσας
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KatakiChristinaMsc2017.pdf1.47 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons