Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20472
Author: Μαυρίδου, Κορνηλία
Title: Διαχείριση των συγκρούσεων με τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του σχολικού ηγέτη
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης
Supervisor: Καραβάκου, Βασιλική
Abstract: Η παρούσα έρευνα εξετάζει το φαινόμενο των συγκρούσεων εντός των σχολικών οργανισμών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και των διευθυντικών στελεχών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που υπηρετούν στον Νομό Κιλκίς για τη συχνότητα εμφάνισης των συγκρούσεων, τους λόγους των συγκρούσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας και το ρόλο του σχολικού ηγέτη στη διαχείρισή τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι διαφορετικές αντιλήψεις, η προσωπικότητα των εκπαιδευτικών, η σύγχυση ρόλων και επικάλυψη αρμοδιοτήτων, το κακό σχολικό κλίμα, η έλλειψη εμπιστοσύνης και επικοινωνίας, καθώς και το στυλ ηγεσίας, αποτελούν τους παράγοντες εκείνους που οδηγούν σε συγκρούσεις εντός της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν οι ερωτηθέντες. Επίσης, βρέθηκε πως οι συγκρούσεις εντός των σχολικών μονάδων επιφέρουν τόσο θετικές, όσο και αρνητικές συνέπειες. Επιπρόσθετα, η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πως ο διευθυντής αντιμετωπίζει με αποτελεσματικό τρόπο τις συγκρούσεις που προκύπτουν στη σχολική μονάδα και είναι αποτελεσματικός στην επίλυση συγκρούσεων. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η αλλαγή νομοθεσίας για τα καθήκοντα του διευθυντή, οι συχνές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, αναφέρθηκαν από τους εκπαιδευτικούς ως τρόποι επίτευξης μίας αποτελεσματικής αντιμετώπισης των συγκρούσεων.
Keywords: Σχολικός οργανισμός
Συγκρούσεις
Επικοινωνία
Σχολικό κλίμα
Διευθυντής-ηγέτης
Σχολική κουλτούρα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MauridouKorniliaMsc2017.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons