Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Αθηνάel
dc.date.accessioned2017-07-06T11:06:34Z-
dc.date.available2017-07-06T11:06:34Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20459-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΜε βάση τους παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους τα παιδιά για την επιλογή των φίλων τους, μελετήθηκαν οι διαφορές που παρατηρούνται στην επιλογή κάθε κριτηρίου ξεχωριστά στα παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες. Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο, στο οποίο καλούνταν να επιλέξουν ποιο άτομο από τις περιπτώσεις που τους παρουσιάζονται θα επέλεγαν για φίλο τους. Για το κάθε κριτήριο υπολογιζόταν το ποσοστό της μέσης τιμής που έγινε η συγκεκριμένη επιλογή. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν στατιστικές αναλύσεις προκειμένου να αξιολογηθεί η διαφορά. Από τις αναλύσεις προέκυψε ότι τα παιδιά χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες επιλέγουν με μεγαλύτερη ευκολία παιδιά διαφορετικού φύλου, μικρότερα παιδιά, παιδιά με διαφορετικό χρώμα δέρματος, κοντά παιδιά, παιδιά που φορούν γυαλιά οράσεως, παιδιά που δεν έχουν ωραία παιχνίδια και τέλος παιδιά με τα οποία δε συνδέονται με συγγενικούς δεσμούς. Συνεπώς τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες φαίνεται να είναι λιγότερο δεκτικά, όταν πρόκειται για παιδιά με διαφορετικά χαρακτηριστικά από τα δικά τους. Επιπλέον μελετήθηκαν οι διαφορές στις επιλογές των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες με διαφοροποιητικό παράγοντα το φύλο. Από την ανάλυση προέκυψε ότι τα κορίτσια επιλέγουν πιο εύκολα παιδιά με καταγωγή ίδια με τη δική τους συγκριτικά με τα αγόρια, χωρίς να παρουσιάζεται αξιόλογη διαφορά στην περίπτωση επιλογής παιδιού από άλλη χώρα. Τα ευρήματα μπορούν να αξιοποιηθούν, ώστε να οργανωθούν εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την αποδοχή παιδιών με διαφορετικά χαρακτηριστικά από όλα τα παιδιά, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, τα οποία σε συγκεκριμένα κριτήρια είναι λιγότερο δεκτικά.el
dc.format.extent128el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΦιλίαel
dc.subjectΠαιδιάel
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΑναπηρίεςel
dc.titleΦιλικές σχέσεις ατόμων με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: διαφοροποιήσεις κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης τουςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadopoulouAthinaMsc2017.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons