Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20458
Author: | Ψυχογυιού, Ευαγγελία |
Title: | Ο προγραμματισμός του έργου του εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης στο διοικητικό επίπεδο |
Date Issued: | 2017 |
Department: | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης |
Supervisor: | Βαλκάνος, Ευθύμιος |
Abstract: | Η εργασία αυτή αφορά το αν οι εκπαιδευτικοί, ως μέλη του συλλόγου διδασκόντων, προγραμματίζουν το έργο τους στο διοικητικό επίπεδο και ασκούν την αποφασιστική αρμοδιότητα που τους παρέχει το θεσμικό πλαίσιο κατά τρόπο που τους επιτρέπει να διαμορφώνουν εντός της σχολικής μονάδας εσωτερική πολιτική, στο πλαίσιο της εθνικής, με στρατηγικό προσανατολισμό και καινοτομική δυναμική. Τα ερευνητικά ερωτήματα εξέταζαν το αν καταρτίζει ο σύλλογος διδασκόντων προγραμματισμό, το πώς αντιλαμβάνονται οι εκπαιδευτικοί το διοικητικό τους έργο, πώς αποτιμούν τη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων και το αν ο σύλλογος διδασκόντων ασκεί την αποφασιστική του αρμοδιότητα σε δύο προνομιακά πεδία για τη διαμόρφωση εσωτερικής πολιτικής, την υλοποίηση δράσεων και πρωτοβουλιών με προστιθέμενη παιδαγωγική αξία και την κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των μελών του. Η έρευνα ήταν ποιοτική, η δειγματοληψία ήταν σκόπιμη και τα δεδομένα αντλήθηκαν με ημιδομημένες συνεντεύξεις από οκτώ διευθυντές/ριες και οκτώ φιλολόγους καθηγητές/ριες της δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης. Για την επεξεργασία των δεδομένων αξιοποιήθηκαν αρχές και διαδικασίες της θεματικής ανάλυσης και η ερμηνεία τους έγινε υπό το πρίσμα των παραδοχών του κριτικού ρεαλισμού. Οι απόψεις των συμμετεχόντων/ουσών στην έρευνα παρουσίασαν μεγάλο εύρος διαφοροποίησης. Ως βασικά συμπεράσματα προέκυψαν τα εξής: Ο σύλλογος διδασκόντων στην πλειονότητα των σχολικών μονάδων δεν υλοποιεί συστηματικές διαδικασίες προγραμματισμού, αποφασίζει την υλοποίηση δράσεων με προστιθέμενη παιδαγωγική αξία, αλλά δεν ασκεί τις αρμοδιότητές του όσον αφορά την κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών των μελών του. Οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους δεν αντιλαμβάνονται ως διοικητικό έργο τη συμμετοχή τους στο σύλλογο διδασκόντων, θεωρούν ότι το διοικητικό έργο που επιτελούν είναι γραφειοκρατικό και λειτουργεί εις βάρος του κύριου έργου τους, του διδακτικού. Στην πλειονότητά τους οι καθηγητές/ριες θεωρούν σημαντικό το έργο του συλλόγου διδασκόντων, αλλά δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. Έχει τη δυνατότητα ο σύλλογος διδασκόντων να διαμορφώσει στη σχολική μονάδα εσωτερική πολιτική με καινοτομική δυναμική, αλλά ελάχιστες σχολικές μονάδες το επιτυγχάνουν. |
Keywords: | Προγραμματισμός Δευτεροβάθμια εκπαίδευση Διοικητικό έργο εκπαιδευτικού Εσωτερική πολιτική σχολικής μονάδας |
Information: | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017 |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PsychogyiouEuangeliaMsc2017.pdf | 1.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.