Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20446
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΚουκλατζίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2017-07-05T08:04:51Z-
dc.date.available2017-07-05T08:04:51Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20446-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχείρησε να διερευνήσει τα κίνητρα συμμετοχής ενήλικων εκπαιδευομένων που συμμετέχουν σε προγράμματα του Κοινωνικού Πανεπιστημίου Ενεργών Πολιτών (ΚΠΕΠ). Στόχος της έρευνας ήταν να σκιαγραφήσει το προφίλ των συμμετεχόντων, να αναδείξει τα κίνητρα συμμετοχής τους, καθώς και τα εμπόδια συμμετοχής, και να διερευνήσει αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ σημαντικών δημογραφικών στοιχείων, όπως το φύλο και η ηλικία, με τους λόγους παρώθησης των ενηλίκων σε συμμετοχή στα προσφερόμενα προγράμματα του ΚΠΕΠ. Αρχικά, παρουσιάζονται οι θεωρίες που υπάρχουν στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και στις οποίες στηρίζεται η ποσοτική έρευνα. Αναφέρονται οι σημαντικότερες θεωρίες κινήτρων και τα μοντέλα που δημιουργήθηκαν από διάφορους ερευνητές. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 139 γυναίκες και 21 άνδρες, οι οποίοι παρακολουθούν κάποιο πρόγραμμα του ΚΠΕΠ. Τα ποσοτικά δεδομένα της έρευνας συγκεντρώθηκαν μέσω ενός έντυπου ερωτηματολογίου και επεξεργάστηκαν με τη χρήση ενός στατιστικού πακέτου (SPSS). Έπειτα παρουσιάζονται τα ευρήματα της έρευνας και εξάγονται συμπεράσματα ως προς τα ερευνητικά ερωτήματα. Η έρευνα έδειξε ότι οι συμμετέχοντες στο ΚΠΕΠ είναι γυναίκες, εργαζόμενες που έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο. Για αυτές, το σημαντικότερο κίνητρο είναι το γενικότερο ενδιαφέρον για μάθηση και γνώση μέσω από το οποίο οι πολίτες γίνονται ενεργοί και οδηγούν στην κοινωνική αλλαγή. Ως προς τα δημογραφικά στοιχεία, η επαγγελματική κατάσταση φαίνεται πως επηρεάζει σημαντικά τις περισσότερες κατηγορίες κινήτρων συμμετοχής. Τέλος, η έρευνα που παρουσιάζεται επιχειρεί να αποτελέσει εφαλτήριο για μελλοντικές έρευνες στον χώρο της μάθησης των ενηλίκων, να διαφωτίσει πτυχές που αφορούν στο προφίλ των εκπαιδευομένων, στα κίνητρα συμμετοχής τους, στη σχέση των δημογραφικών στοιχείων με τα κίνητρα συμμετοχής, και στους υπεύθυνους που οργανώνουν, σχεδιάζουν και υλοποιούν προγράμματα διά βίου μάθησης στην Ελλάδα.el
dc.format.extent83el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΜη τυπική εκπαίδευσηel
dc.subjectΚίνητρα συμμετοχήςel
dc.subjectΕμπόδια συμμετοχήςel
dc.subjectΚοινωνικό πανεπιστήμιο ενεργών πολιτώνel
dc.subjectΚλίμακα εκπαιδευτικής συμμετοχήςel
dc.titleΤο προφίλ και τα κίνητρα συμμετοχής των εκπαιδευομένων στο Κοινωνικό Πανεπιστήμιο Ενεργών Πολιτώνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KouklatzidouMariaMsc2017.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons