Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20437
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΧατζηδήμου, Ελισάβετel
dc.date.accessioned2017-07-04T11:32:24Z-
dc.date.available2017-07-04T11:32:24Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20437-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή αποτελεί μία συστηματική ανασκόπηση δεκαεφτά (17) ερευνών, στην προσπάθεια να διερευνηθεί σε βάθος η επίδραση που μπορεί να ασκούν τα μουσικά εκπαιδευτικά προγράμματα στην ακαδημαϊκή και σχολική επίδοση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, οι μελέτες που εντοπίστηκαν και πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης, χρησιμοποιούσαν ποικίλες παρεμβάσεις μουσικής (συνεδρίες μουσικοθεραπείας, μουσική υπόκρουση, μουσικές δραστηριότητες με έμφαση στο τραγούδι, στο ρυθμό, στον αυτοσχεδιασμό) με σκοπό να μελετήσουν την επίδραση σε δεξιότητες ανάγνωσης, γραφής, μαθηματικών, φωνολογικής επίγνωσης, ακουστικής αντίληψης και επεξεργασίας, συμπεριφοράς και γενικότερα ακαδημαϊκής επίδοσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι πράγματι η μουσική μπορεί να ενισχύσει και να ασκήσει θετική επίδραση στις ακαδημαϊκές δεξιότητες μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. Πέραν τούτου, το κύριο πόρισμα της μελέτης ήταν η συσχέτιση μεταξύ μουσικών παρεμβάσεων και ακαδημαϊκής επίδοσης. Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν φαίνεται πως οι επιδόσεις των μαθητών βελτιωνόταν σημαντικά μετά τις μουσικές παρεμβάσεις στις εξαρτημένες μεταβλητές που εξέταζε η κάθε έρευνα. Ωστόσο, η ετερογένεια των μεθόδων των μουσικών παρεμβάσεων και των εξαρτημένων μεταβλητών δεν επιτρέπει τη γενίκευση των αποτελεσμάτων. Θα ήταν σκόπιμη η διεξαγωγή μελλοντικών ερευνών.el
dc.format.extent129el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΜουσικοθεραπείαel
dc.subjectΑκαδημαϊκή επίδοσηel
dc.subjectΣυστηματική ανασκόπησηel
dc.titleΗ χρήση παρεμβατικών προγραμμάτων μουσικής για την εκπαίδευση μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες: Μια συστηματική ανασκόπησηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChatzidimouElisavetMsc2017.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons