Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20435
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.authorΜπάνου, Μαριάνναel
dc.date.accessioned2017-07-04T11:24:17Z-
dc.date.available2017-07-04T11:24:17Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20435-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να συγκρίνει την καταληπτότητα λέξεων και προτάσεων και την κατανόηση κειμένων σε φυσική και συνθετική ομιλία σε παιδιά με δυσλεξία και παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 25 παιδιά με δυσλεξία, μαθητές Ε’ Δημοτικού έως Γ΄ Γυμνασίου (10-15 ετών) και 35 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, της ίδιας ηλικιακής ομάδας. Κάθε μαθητής πέρασε από τρία ακουστικά τεστ (τεστ καταληπτότητας λέξεων – 220 λέξεις, τεστ καταληπτότητας προτάσεων – 24 προτάσεις, τεστ κατανόησης κειμένου – 2 κείμενα). Τα παιδιά άκουσαν τα μισά ερεθίσματα σε φυσική ομιλία και τα μισά σε συνθετική ομιλία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές με δυσλεξία σημείωσαν χαμηλότερη επίδοση στην καταληπτότητα της συνθετικής ομιλίας στις λέξεις και τις προτάσεις συγκριτικά με τη φυσική ομιλία. Ακόμη, η επίδοσή τους ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Σχετικά με την κατανόηση, φάνηκε ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην κατανόηση της φυσικής ομιλίας ανάμεσα σε παιδιά με δυσλεξία και παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ενώ στη συνθετική ομιλία η κατανόηση των παιδιών με δυσλεξία ήταν χαμηλότερη.el
dc.format.extent113el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνέςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/en
dc.subjectΚαταληπτότηταel
dc.subjectΚατανόησηel
dc.subjectΣυνθετική ομιλίαel
dc.titleΗ αντίληψη συνθετικής και φυσικής ομιλίας από παιδιά με δυσλεξίαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BanouMariannaMsc2017.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons