Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20435
Συγγραφέας: Μπάνου, Μαριάννα
Τίτλος: Η αντίληψη συνθετικής και φυσικής ομιλίας από παιδιά με δυσλεξία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να συγκρίνει την καταληπτότητα λέξεων και προτάσεων και την κατανόηση κειμένων σε φυσική και συνθετική ομιλία σε παιδιά με δυσλεξία και παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Στην έρευνα αυτή συμμετείχαν 25 παιδιά με δυσλεξία, μαθητές Ε’ Δημοτικού έως Γ΄ Γυμνασίου (10-15 ετών) και 35 παιδιά τυπικής ανάπτυξης, της ίδιας ηλικιακής ομάδας. Κάθε μαθητής πέρασε από τρία ακουστικά τεστ (τεστ καταληπτότητας λέξεων – 220 λέξεις, τεστ καταληπτότητας προτάσεων – 24 προτάσεις, τεστ κατανόησης κειμένου – 2 κείμενα). Τα παιδιά άκουσαν τα μισά ερεθίσματα σε φυσική ομιλία και τα μισά σε συνθετική ομιλία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές με δυσλεξία σημείωσαν χαμηλότερη επίδοση στην καταληπτότητα της συνθετικής ομιλίας στις λέξεις και τις προτάσεις συγκριτικά με τη φυσική ομιλία. Ακόμη, η επίδοσή τους ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Σχετικά με την κατανόηση, φάνηκε ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην κατανόηση της φυσικής ομιλίας ανάμεσα σε παιδιά με δυσλεξία και παιδιά τυπικής ανάπτυξης, ενώ στη συνθετική ομιλία η κατανόηση των παιδιών με δυσλεξία ήταν χαμηλότερη.
Λέξεις Κλειδιά: Καταληπτότητα
Κατανόηση
Συνθετική ομιλία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές
Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
BanouMariannaMsc2017.pdf1.49 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons