Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20434
Author: Αθανασιάδου, Βασιλική
Title: Απόψεις εκπαιδευτικών για την αποτελεσματικότητα των μεθόδων διδασκαλίας της ανάγνωσης σε μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και οι διδακτικές επιλογές τους στην εκπαιδευτική πράξη
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό να εξετάσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματικότητα της συστηματικής εφαρμογής διαφορετικών μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας της ανάγνωσης σε μαθητές με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες, κάνοντας αναφορές και συσχετίσεις με την εκπαιδευτική πράξη. Η κυρίως έρευνα επικεντρώνεται στον εκπαιδευτικό και τη διδασκαλία του. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκει να ασχοληθεί με την διδασκαλία της ανάγνωσης σε μαθητές με ΗΕΑ, στις πρώτες κυρίως τάξεις του Δημοτικού. Θα αναδείξει τις μεθόδους και τις γλωσσοδιδακτικές πρακτικές των εκπαιδευτικών για την διδασκαλία της πρώτης ανάγνωσης σε ειδικά επιλεγμένο δείγμα μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και θα μελετήσει αν και πώς αυτές επηρεάζονται από παλαιότερες αλλά και νέες γλωσσοδιδακτικές αντιλήψεις. Είναι ανάγκη να γίνει ορατός ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνουν τις διδακτικές επιλογές τους και αξιοποιούν τα στοιχεία από θεωρίες για την ανάγνωση προκειμένου να προχωρήσουν στην εφαρμογή αυτής της σύνθετης διδακτικής πράξης. Η ανάλυση των πρακτικών, των τεχνικών που χρησιμοποιούν αλλά και των απόψεων των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματικότητα των μεθόδων πρώτης ανάγνωσης σε μαθητές με ΗΕΑ αλλά και τυπικά αναπτυσσόμενους χρήζει περαιτέρω επιστημονικής και γνωστικής διερεύνησης. Ο τρόπος διδασκαλίας των μεθόδων, η επιλογή και η εκπαιδευτική εφαρμογή τους καθώς και η αδήριτη ανάγκη για αναζήτηση των μηχανισμών που συντελούν στην ανάγνωση και στην αναγνωστική επιτυχία, συνδυάζεται τώρα με τις δυσκολίες μάθησης στην Ειδική Αγωγή και με τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών. Στόχος είναι οι δάσκαλοι να γίνουν αρωγοί και συνεργάτες στην προσπάθεια για ανάγνωση και αποκωδικοποίηση του γραπτού κώδικα. Επομένως η διερεύνηση των απόψεων και η εξέταση για την επιλογή των μηχανισμών και των μεθόδων για την διδασκαλία της ανάγνωσης τίθεται ως ζήτημα μείζονος σημασίας.
Keywords: Ανάγνωση
Μέθοδοι διδασκαλίας
Εκπαιδευτικός
Μαθησιακές δυσκολίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AthanasiadouVasilikiMsc2017.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons