Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20433
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΒαλκάνος, Ευθύμιοςel
dc.contributor.authorΜαμάκου, Κυριακήel
dc.date.accessioned2017-07-04T11:05:40Z-
dc.date.available2017-07-04T11:05:40Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20433-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία εντάσσεται, όσον αφορά το αντικείμενό της, στον επιστημονικό κλάδο της Διοίκησης της Εκπαίδευσης. Βασικός σκοπός της είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των Διευθυντών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τον ρόλο του αποτελεσματικού Διευθυντή σχολικής μονάδας. Οι επιμέρους στόχοι της έρευνας συγκεκριμενοποιήθηκαν μέσω των τριών ερευνητικών ερωτημάτων. Έτσι, αρχικά, ανιχνεύονται οι απόψεις των Διευθυντών για το αποτελεσματικό σχολείο και τη συμβολή τους σε αυτό σε δεοντολογικό επίπεδο. Στη συνέχεια, σε σχέση με τις ενέργειές τους στην πράξη, προκειμένου να είναι αποτελεσματικοί, σε συνάρτηση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Και τέλος, ζητήθηκαν οι προτάσεις τους για ενδεχόμενες αλλαγές στον ρόλο τους με γνώμονα την ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους, σε περίπτωση αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου. Για την ικανοποίηση των παραπάνω στόχων διεξήχθη ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις σε δείγμα δέκα (10) Διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Κιλκίς. Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν πως οι Διευθυντές/ντριες αντιλαμβάνονται τον συντονιστικό, οργανωτικό και παιδαγωγικό ρόλο τους, ενώ στην πράξη λειτουργούν κυρίως ως διεκπεραιωτές διοικητικών θεμάτων. Τάσσονται υπέρ ενός συμμετοχικού μοντέλου ηγεσίας με περιορισμένη όμως τη συμμετοχή των γονέων, ενώ φάνηκε πως προσπαθούν να διαμορφώσουν ένα κλίμα ανοιχτής επικοινωνίας με εκπαιδευτικούς και μαθητές. Θεωρούν πως δεν ανήκει στον ρόλο τους η ενασχόληση με θέματα που αφορούν τη βελτίωση της διδασκαλίας και μάθησης. Τέλος, αρκετοί ήταν θετικοί στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και από τους ίδιους τους Διευθυντές, ενώ διαφάνηκε ξεκάθαρη η τάση υπέρ ενός αυτοδιοικούμενου σχολείου.el
dc.description.abstractThe content of this dissertation is concerned with the scientific branch of Administration of Education. Its main purpose is to investigate the perceptions of the Secondary school Principals on the role of the effective school Principal. The individual objectives of the research are specified under three research questions. Firstly, the study investigates the Principals’ views on effective school and their contribution to the effective function of the school unit, in theoretical level. Secondly, their actions are examined in practice and in line with the current institutional framework for the function of the school units, regarding their attempt to be effective. Finally, the Principal’s proposals for potential changes in their role were requested, in view of enhancing their effectiveness in case of an alternative legislative framework. To meet these objectives, qualitative research was conducted with semi - structured interviews in a sample of ten (10) Secondary school Principals in the prefecture of Kilkis. The research results revealed that the Principals are fully aware of their coordinating, organizational and pedagogical role, while, practically, they are mainly occupied with administrative issues. They favor a distributed perspective on school leadership, with limited contribution of parents, while they seemed to be willing to establish open communication between them, and both teachers and students. In addition, according to the research results, they claim that issues concerning the improvement of teaching and learning might not fall under their responsibility. In the end, a great percentage of those questioned were positive to the evaluation of teachers from the Principals themselves, and revealed a clear attitude in favor of a self – managing school.el
dc.format.extent143el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΑποτελεσματικό σχολείοel
dc.subjectΡόλος Διευθυντήel
dc.subjectΔιοίκηση σχολικών μονάδωνel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectEffective schoolen
dc.subjectRole of Principalen
dc.subjectManagement of school unitsen
dc.subjectLeadershipen
dc.titleΟ ρόλος του αποτελεσματικού διευθυντή σχολικής μονάδας με βάση τις απόψεις των διευθυντών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον νομό Κιλκίςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MamakouKyriakiMsc2017.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons