Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΦουρνογεράκη, Θεώνηel
dc.date.accessioned2017-07-04T10:55:54Z-
dc.date.available2017-07-04T10:55:54Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20429-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ειδική αγωγή αναφορικά με τη συνεργασία που αναπτύσσουν με τους γονείς. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τα οφέλη από αυτή τη συνεργασία, τους παράγοντες που δυσχεραίνουν τη δημιουργία μιας συνεργατικής σχέσης, τους τρόπους αλληλεπίδρασης και τη συχνότητά τους και τέλος τους τρόπους που διευκολύνουν τη γονεϊκή συνεργασία. Οι παραπάνω απόψεις συσχετίστηκαν και με δημογραφικά στοιχεία των εκπαιδευτικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 216 εκπαιδευτικοί, ηλικίας 23 με 64 ετών, που εργάζονταν στην ειδική αγωγή από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Το εργαλείο συλλογής των δεδομένων που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα ερωτηματολόγιο σχεδιασμένο από την ερευνήτρια για τις ανάγκες της συγκεκριμένης έρευνας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι στην πλειοψηφία τους οι εκπαιδευτικοί θεωρούσαν ότι η συνεργασία μεταξύ αυτών και των γονέων είναι ιδιαίτερα σημαντική, ενώ διαφορά απόψεων εντοπίστηκε ανάλογα με φύλο. Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί πίστευαν πως η συνεργασία τους με τους γονείς είναι πιο ωφέλιμη για τον ίδιο το μαθητή. Αναφορικά με τα οφέλη από αυτή τη συνεργασία στατιστικά σημαντικότερες διαφορές παρατηρήθηκαν ανάλογα με το φύλο, την περιοχή εργασίας, την οικογενειακή κατάσταση, την ηλικιακή ομάδα, το επίπεδο σπουδών και την τρέχουσα σχολική μονάδα εργασίας. Για τους παράγοντες παρεμπόδισης της συνεργασίας διαφορές εντοπίστηκαν ανάλογα με το φύλο, την οικογενειακή κατάσταση, την τρέχουσα σχολική μονάδα εργασίας, την περιοχή εργασία και την ηλικιακή ομάδα. Περισσότερες διαφορές όσον αφορά το είδος της συνεργασίας βρέθηκαν ανάλογα με την τρέχουσα σχολική μονάδα εργασίας και την ηλικιακή ομάδα. Το φύλο, το επίπεδο σπουδών, η τρέχουσα σχολική μονάδα εργασίας και η ηλικιακή ομάδα διέφεραν περισσότερο σχετικά με τη συχνότητα συνεργασίας, ενώ τέλος αναφορικά με τους τρόπους βελτίωσης στατιστικά σημαντικά διαφορές εντοπίστηκαν στην οικογενειακή κατάσταση, στην περιοχή εργασίας, στο επίπεδο σπουδών και στην ηλικιακή ομάδα.el
dc.format.extent126el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΓονείς-εκπαιδευτικοίel
dc.subjectΓονεϊκή συνεργασίαel
dc.subjectΓονεϊκή εμπλοκήel
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ειδική αγωγή για τη συνεργασία τους με τους γονείςel
dc.title.alternativeResearching the views of special education teachers on their cooperation with parentsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FournogerakiTheoniMsc2017.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.