Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΚωνσταντινίδου, Καλλιόπηel
dc.date.accessioned2017-07-04T10:49:14Z-
dc.date.available2017-07-04T10:49:14Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20426-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΣκοπό της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας αποτέλεσε αφενός η παρουσίαση των Ηλε-κτρονικών Εργαλείων Συνεργατικής Μάθησης και των δυνατοτήτων που παρέχουν για τη μετάβαση σε ένα μαθητοκεντρικό σχολείο, όπου οι μαθητές θα οικοδομούν τη γνώση δου-λεύοντας συνεργατικά και κατακτώντας πολύτιμες για το μέλλον τους δεξιότητες, όπως η ικανότητα συνεργασίας με τους άλλους και αφετέρου ο εντοπισμός των περιορισμών που εμποδίζουν την αξιοποίηση των εν λόγω εργαλείων στη διδασκαλία με απώτερο στόχο την άρση τους. Το ερευνητικό τμήμα της εστίασε στους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαί-δευσης διερευνώντας τη στάση τους απέναντι στις Τ.Π.Ε. και στη Συνεργατική Μάθηση και τη συχνότητα χρήσης Ηλεκτρονικών Συνεργατικών Εργαλείων στη διδακτική τους πρακτική και επιχειρώντας να αναδείξει τα αίτια των διδακτικών τους επιλογών. Για την επίτευξη των παραπάνω ερευνητικών στόχων επιλέχτηκε η διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου και ποιοτικής έρευνας με τη διεξαγωγή τηλεφωνικών συνεντεύξεων. Τα ερευνητικά ευρήματα υπέδειξαν διάσταση ανάμεσα στη θεωρητική τοποθέτηση των εκπαι-δευτικών και τις υιοθετούμενες διδακτικές πρακτικές, καθώς η αποδοχή των Τ.Π.Ε. και της Συνεργατικής Μάθησης παρουσιάστηκε υψηλή αλλά η χρήση τους στη διδακτική καθημερι-νότητα αποδείχτηκε ιδιαίτερα περιορισμένη ή και ανύπαρκτη. Οι συχνότερα προβαλλόμενες από τους εκπαιδευτικούς αιτίες ήταν η αδυναμία πρόσβασης στο εργαστήριο Πληροφορικής και γενικότερα προβλήματα που αφορούν την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου, η ασφυ-κτική πίεση ολοκλήρωσης της ύλης – κυρίως για τη Γ΄ Λυκείου -, η ελλιπής επιμόρφωση και γνώση των ίδιων των εκπαιδευτικών που έχει ως συνέπεια τη μειωμένη αυτοπεποίθηση και αίσθημα αυτεπάρκειας. Χωρίς να παραγνωρίζεται η σημασία των παραπάνω αιτιών, ε-κτιμήθηκε ότι το πραγματικό πρόβλημα είναι η έλλειψη κουλτούρας συνεργασίας, η ανά-πτυξη της οποίας αποτελεί πολιτική και ατομική πρόκληση σε παγκόσμιο επίπεδο.el
dc.format.extent179el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΚουλτούρα συνεργασίαςel
dc.titleΤα ηλεκτρονικά εργαλεία συνεργατικής μάθησης και η χρήση τους στην εκπαίδευση: δυνατότητες και περιορισμοίel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KonstantinidouKalliopiMsc2017.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons