Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20424
Author: Γιάγκογλου, Νικήτας
Title: Υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας: μελέτη για το σχεδιασμό παρεχόμενων υπηρεσιών των κουρείων-κομμωτηρίων
Date Issued: 2017
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βασιλειάδης, Χρήστος
Abstract: Σκοπός: Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει εάν υπαρχουν παραγόντες σημαντικής διαφοροποίησης για τις επιχειρήσεις του κλάδου των υπηρεσιών περιποίησης των μαλλιών, πέρα από τη τιμή και την αντικειμενική ικανότητα του προσωπικού αιχμής. Πιο συγκεκριμένα διερευνάται η πιθανή επιρροή των τεσσάρων παραγόντων που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στις υπηρεσίες, όπως οι διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις μέσα στον χώρο του κομμωτηρίου-κουρείου, η προσωποποίηση κι η εξατομίκευση των υπηρεσιών, η αφομοίωση επώνυμων και καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις και τέλος ο χώρος του κομμωτηρίου τόσο σε επίπεδο υλικού σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο atmospherics. Η συμβολή των παραγόντων που προαναφέρθηκαν στις υπηρεσίες αυτές μετριέται με βάση τον αριθμό επισκέψεων και των χρημάτων που οι καταναλωτές δαπανούν για τις υπηρεσίες αυτές, στο χρονικό διάστημα ενός έτους. Μεθοδολογία: Για την ανάλυση των αποτελεσμάτων και την εξαγωγή συμπερασμάτων αρχικά χρησιμοποιήθηκε η περιγραφική στατιστική ανάλυση για την καλύτερη κατανόηση του δείγματος. Στη συνέχεια προχώρησα σε παραγοντική ανάλυση και το Chronbacs A test, για την μείωση των μεταβλητών του ερωτηματολόγιου και τη νέων δημιουργία κλιμάκων. Τέλος χρησιμοποίησα την ανάλυση συσχετίσεων για την παρατήρηση της σχέσης μεταξύ των μεταβλητών που προέκυψαν από τη παραγοντική ανάλυση με αυτές της επισκεψιμότητας και της δαπάνης. Περιορισμοί της έρευνας: Το δείγμα, αν και μεγάλο σε αριθμό (n=197) είναι ένα δείγμα ευκολίας, καθώς σε πολλές από τις υποκατηγορίες που αναλύονται δεν έχει μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων στην έρευνα. Ευρήματα: Η αποδεικνύει την ύπαρξης σχέσης μεταξύ των μεταβλητών, που εξετάζονται στις περισσότερες από τις ομάδες του δείγματος. Συνεπώς ως ένα βαθμό οι διαπροσωπικές – κοινωνικές σχέσεις, η εξατομικευμένη και προσωποποιημένη υπηρεσία, η αφομοίωση νέων καινοτόμων και επώνυμων υπηρεσιών και προϊόντων αλλά και ο σχεδιασμός του χώρου επηρεάζουν τη συχνότητα με την οποία οι καταναλωτές το επισκέπτονται αλλά και τα χρήματα που δαπανούν σε αυτό. Χρησιμότητα και πρακτική εφαρμογή: Η έρευνα δείχνει στις επιχειρήσεις του κλάδου πως έχει πραγματική αξία να εστιάζουν σε όλες της παραμέτρους του μείγματος μάρκετινγκ, καθώς σε πολλές περιπτώσεις και ανάλογα με το κοινό στόχο τους μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη στη κερδοφορία τους.
Keywords: Εξατομίκευση της υπηρεσίας
Προσωποποίηση της υπηρεσίας
External branding
Χώρος που παρέχεται η υπηρεσία
Atmospherics
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GiagkoglouNikitasMsc2017.pdf2.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.