Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20393
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαραβάκου, Βασιλικήel
dc.contributor.authorΑγραφιώτης, Μιχαήλel
dc.date.accessioned2017-06-23T11:15:39Z-
dc.date.available2017-06-23T11:15:39Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20393-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΟι σύγχρονες μετασχηματιστικές θεωρίες που κυριαρχούν στη δια βίου μάθηση και την εκπαιδευτική ηγεσία μοιράζονται κοινό υπόβαθρο και κοινή πρόταση. Η μετασχηματίζουσα μάθηση και η μετασχηματιστική ηγεσία, οι οποίες αναδύονται στα τέλη της δεκαετίας του ’70, συμπίπτουν με τη στροφή της παραγωγής στην αποβιομηχάνιση, τις υπηρεσίες και τη νέα τεχνολογία, αλλά και το πέρασμα στη μεταμοντέρνα κατάσταση. Οι ξεχωριστές θεωρίες συνιστούν μια ενιαία προσέγγιση του μετασχηματισμού, η οποία εμπεριέχει τα χαρακτηριστικά του μεταμοντέρνου. Ο αντίκτυπος στην εκπαίδευση των κοινωνικών, οικονομικών και τεχνολογικών αλλαγών είναι εμφανής από τη δεκαετία του ’80 και έπειτα στην αναζήτηση νέων, καινοτόμων, μεθόδων διδασκαλίας, στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και στην ανάδυση νέων εκπαιδευτικών δομών. Καθώς η μετανεωτερικότητα επιβάλει τη σύγκληση των σφαιρών της οικονομίας, της πολιτικής και της ιδεολογίας, υπό την ηγεμονία της πρώτης, εισβάλλουν στην εκπαίδευση οικονομικοί όροι και λογικές του νέου διαχειριστικού παραδείγματος. Το μετασχηματιστικό μοντέλο κρίνει τις δομές και τις αξίες του 20ου αιώνα ως παρωχημένες και μη αποτελεσματικές. Αντ’ αυτού προτείνει την απελευθέρωση των ιεραρχιών και την απορρύθμιση των συστημάτων προς την κατεύθυνση της αυτορρύθμισης και της αυτοπειθαρχίας του υποκειμένου στη συλλογική στοχοθεσία. Σε αυτήν την κατάσταση, μέσω της υπέρβασης των στεγανών ιεραρχιών και των κοινωνικών συγκρούσεων, το υποκείμενο αναγνωρίζει ένα πρόγραμμα χειραφέτησης. Ωστόσο, αυτό που αναγνωρίζει είναι μια ανεστραμμένη εικόνα των παλαιότερων χειραφετητικών αιτημάτων. Η δημοκρατία του μετασχηματιστικού μοντέλου συγγενεύει με την ανεκτικότητα της ελεύθερης αγοράς. Για αυτό το λόγο, ο μετασχηματισμός είναι μια ιδεολογική μορφή που διαμορφώνει νέα συνείδηση των πραγμάτων και αποσκοπεί στην προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Η αποθεωρητικοποίηση και η αποπολιτικοποίηση του εκπαιδευτικού λόγου αποτελούν το βασικό πρόβλημα των μετασχηματιστικών θεωριών, δεδομένου ότι διαμορφώνουν ένα περιβάλλον ακατάλληλο προς την εκπαίδευση.el
dc.format.extent122el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΜετασχηματισμόςel
dc.subjectΚριτικήel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕνηλίκωνel
dc.titleΤι θέλει να μετασχηματίσει ο μετασχηματισμός; Η έννοια του μετασχηματισμού στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτικής ηγεσίαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AgraphiotisMichailMsc2017.pdf893.12 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons