Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΜπαμπαλιάρη, Παναγιώταel
dc.date.accessioned2017-06-22T11:36:04Z-
dc.date.available2017-06-22T11:36:04Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20387-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας μέσω της αξιοποίησης αποτελεσματικών στρατηγικών κατανόησης, όπως η πρόβλεψη, οι λίστες ελέγχου, οι άγνωστες λέξεις και η περίληψη, κρίνεται απαραίτητη, ώστε να μπορέσουν οι μαθητές με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να επεξεργαστούν σχολικά κείμενα. Συγκεκριμένα, τρεις στρατηγικές που έχει βρεθεί ότι είναι αποτελεσματικές είναι η πρόβλεψη, οι άγνωστες λέξεις και η περίληψη. Η παρούσα έρευνα εξετάζει την ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης μαθητών Γυμνασίου με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, ύστερα από τη χρήση των παραπάνω στρατηγικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 7 μαθητές Γυμνασίων του νομού Θεσσαλονίκης με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν από τον Νοέμβριο του 2016 έως τον Φεβρουάριο του 2017, όπου πραγματοποιήθηκε αξιολόγηση των μαθητών και στη συνέχεια πρόγραμμα παρέμβασης διάρκειας 10 εβδομάδων. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε επαναξιολόγηση με τη χρήση του ίδιου με την αρχική αξιολόγηση κριτηρίου για να διαπιστωθεί τυχόν επίδραση της παρέμβασης στην αναγνωστική κατανόηση των μαθητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η διδασκαλία και η χρήση της στρατηγικής της πρόβλεψης, των άγνωστων λέξεων και της περίληψης είχαν θετική επίδραση στην αναγνωστική κατανόηση των μαθητών με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας είναι πιθανόν να συμβάλλουν στο σχεδιασμό νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων βασισμένων στις παραπάνω στρατηγικές, απαραίτητων για την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών Γυμνασίου της χώρας.el
dc.format.extent139el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΑναγνωστική κατανόησηel
dc.titleΔιδασκαλία και χρήση στρατηγικών για την αναγνωστική κατανόηση μαθητών Γυμνασίου με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: μελέτη περίπτωσης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BampaliariPanagiotaMsc2017.pdf2 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons