Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20381
Author: Γαλανοπούλου, Ιωάννα
Title: Εκπαιδευτική παρέμβαση στην αναγνωστική δεξιότητα και στις δεξιότητες φωνολογικής επίγνωσης σε παιδί με Διαταρραχή Αυτιστικού Φάσματος.
Date Issued: 2017
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας
Supervisor: Σταυρακάκη, Σταυρούλα
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των αποτελεσμάτων της εκπαιδευτικής παρέμβασης στις δεξιότητες της φωνολογικής επίγνωσης με στόχο την βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας σε μαθητή με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ). Για την εξέταση της παραπάνω ερευνητικής πρότασης διενεργήθηκε μια περίπτωση μελέτης στην οποία συμμετείχε ένα αγόρι 7;9 ετών, που φοιτούσε στην Α΄ Δημοτικού. Στην αξιολόγηση των ικανοτήτων του μαθητή χρησιμοποιήθηκε ένα σταθμισμένο εργαλείο και ένα άτυπο τεστ, που αποτελούνταν από δοκιμασίες αναγνωστικής αποκωδικοποίησης, φωνολογικής επίγνωσης και φωνολογικής βραχύχρονης μνήμης. Έπειτα από την αξιολόγηση ο μαθητής συμμετείχε σε πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης οκτώ εβδομάδων το οποίο αποτελούνταν στο μεγαλύτερο μέρος του από δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης και από μερικές δραστηριότητες αναγνωστικής αποκωδικοποίησης. Στα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώθηκε πλήρως η πρώτη ερευνητική υπόθεση, που αφορούσε την αναγκαιότητας εκπαιδευτικής παρέμβασης στις δεξιότητες φωνολογικής επίγνωσης για την κατάκτηση της ανάγνωσης. Πλήρως επίσης αποδείχθηκε και η δεύτερη υπόθεση που αφορούσε την βελτίωση της επίδοσης του μαθητή τόσο στην ανάγνωση όσο και στις δεξιότητες φωνολογικής επίγνωσης μετά την παρέμβαση.
Keywords: Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Αναγνωστική αποκωδικοποίηση
Φωνολογική επίγνωση
παρέμβαση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GalanopoulouIoannaMsc2017.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons