Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20377
Συγγραφέας: Χατζημπαλάση, Αικατερίνη
Τίτλος: Ανάπτυξη λεξιλογίου σε μαθητές με μέτρια νοητική αναπηρία: μια διερευνητική μελέτη των στρατηγικών αυτορρύθμισης
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι η διερεύνηση των στρατηγικών αυτορρύθμισης όπως αυτές εφαρμόζονται σε ένα πρόγραμμα παρέμβασης, με στόχο την ανάπτυξη του λεξιλογίου σε μαθητές με μέτρια νοητική αναπηρία. Οι μαθητές με νοητική αναπηρία αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες στο γλωσσικό τομέα. Η επικοινωνία τους μέσω του προφορικού λόγου παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα και έχει επιπτώσεις στην κατανόηση και την χρήση της γλώσσας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρεμποδίζεται ταυτόχρονα η ανάπτυξη του γνωστικού και κοινωνικού τομέα (Πολυχρονοπούλου, 2010). Η ανάπτυξη του λεξιλογίου θα βοηθούσε την βελτίωση του προφορικού λόγου και της επικοινωνίας στο σύνολό της. Η βελτίωση του λεξιλογίου τονίζεται και στο αναλυτικό πρόγραμμα όπου τίθονται υψηλοί λεξιλογικοί στόχοι για τους μαθητές με αναπηρία (ΥΠΕΠΘ, 2004). Η συγκεκριμένη έρευνα επιχείρησε να αναπτύξει το λεξιλόγιο των μαθητών με νοητική αναπηρία χρησιμοποιώντας στρατηγικές αυτορρύθμισης του μαθητή. Ο αυτορρυθμιζόμενος μαθητής έχει την ικανότητα να ελέγχει και να ρυθμίζει την συμπεριφορά του σύμφωνα με το περιβάλλον και τις επιθυμίες του. Η ικανότητα αυτορρύθμισης καθιστά το μαθητή αυτόνομο και ανεξάρτητο. Η έννοια της αυτορρύθμισης περιλαμβάνει τρεις στρατηγικές, την αυτοπαρακολούθηση, την αυτοαξιολόγηση και την αυτοενίσχυση. Η ικανότητα αυτορρύθμισης και οι στρατηγικές της είναι σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της έννοιας του αυτοπροσδιορισμού. Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρούμε ένα αυξανόμενο ερευνητικό ενδιαφέρον, για την έννοια αυτή. Το αυτοπροσδιοριζόμενο άτομο λειτουργεί ως πρωταρχικός προκαλών παράγοντας στη ζωή του. Στα πλαίσια της έρευνας αυτής, σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ένα πρόγραμμα παρέμβασης με σκοπό την αναπτυξη του λεξιλογίου. Πριν και μετά την εφαρμογή του προγράμματος έγινε αξιολόγηση με το εργαλείο γλωσσικής επάρκειας Λ-α-Τ-ω. Κύριο εργαλείο της παρέμβασης ήταν οι στρατηγικές αυτορρύθμισης. Δημιουργήθηκαν δύο ομάδες μαθητών με νοητική αναπηρία (η ομάδα παρέμβασης με χρήση των στρατηγικών αυτορρύθμισης και η ομάδα ελέγχου). Τα αποτελέσματα της σύγκρισής τους είναι ενθαρρυντικά για την εφαρμογή στρατηγικών αυτορρύθμισης.
Λέξεις Κλειδιά: Αυτοπροσδιορισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική Εργασία - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 2017
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChatzimpalasiAikateriniMsc2017.pdf1.64 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons