Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20376
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠρώιου, Χαρίκλειαel
dc.contributor.authorΤσακπουνίδου, Καλλιόπηel
dc.date.accessioned2017-06-19T14:51:35Z-
dc.date.available2017-06-19T14:51:35Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20376-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ Εγκεφαλική Διάσειση (ΕΔ) είναι ένα είδος ήπιας κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης και αποτελεί τη συνηθέστερη συνέπεια των αθλητικών κακώσεων της κεφαλής. Σε διεθνές πλαίσιο, οι ΕΔ υπολογίζονται μεταξύ του 1.6 και των 3.8 εκατομμυρίων το χρόνο, με περιορισμένα στοιχεία για τα ελληνικά δεδομένα. Κύριος στόχος, λοιπόν, της έρευνας είναι να εντοπίσει το ποσοστό των φοιτητών-αθλητών του ΠΑ.ΜΑΚ. που έχει υποστεί ΕΔ αλλά και να μελετήσει τα γνωστικά και επικοινωνιακά ελλείματα που αντιμετώπισαν μετά το χτύπημα. Ακόμη, αναζητά πιθανή συσχέτιση των περιπτώσεων ΕΔ και των προαναφερθέντων προβλημάτων σε σχέση με την ηλικία, το φύλο και το άθλημα των φοιτητών. Χρησιμοποιήθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο, το οποίο περιείχε τη Λίστα Ελέγχου της MacDonald (2015) για επικοινωνιακές και γνωστικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς μετά την ΕΔ. Ο αριθμός των συμμετεχόντων που έλαβαν μέρος στην έρευνα είναι 512 άτομα. Από αυτούς αποκλείστηκαν όσοι δεν ασχολήθηκαν ποτέ στο παρελθόν με αθλητισμό. Διαπιστώθηκε πως 11 φοιτητές έχουν υποστεί ΕΔ. Όσον αφορά τις σχέσεις εξάρτησης, δεν εντοπίστηκε καμία συσχέτιση μεταξύ των ΕΔ και της ηλικίας, του φύλου ή του αθλήματος. Το ίδιο ισχύει και για τα γνωστικο-επικοινωνιακά ελλείμματα σε σχέση με τις περιπτώσεις ΕΔ. Ως τελικό συμπέρασμα της εργασίας εξήχθη η αναγκαιότητα μιας διεπιστημονικής ομάδας σε πανεπιστημιακό πλαίσιο, παρόμοιας με αυτή του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, η οποία θα είναι υπεύθυνη για την εκπαίδευση και την ενημέρωσή των αθλητών σχετικά με την ΕΔ ενώ τονίστηκε και ο ρόλος του ειδικού εκπαιδευτικού στην ομαλή επιστροφή του ασθενή στις ακαδημαϊκές του υποχρεώσεις.el
dc.format.extent84el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕγκεφαλική Διάσεισηel
dc.subjectΑθλητισμόςel
dc.subjectΕπικοινωνιακά / Γνωστικά ελλείμματαel
dc.subjectΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΠανεπιστήμιο του Μαϊάμιel
dc.titleΕπικοινωνιακές και γνωστικές επιπτώσεις της εγκεφαλικής διάσεισης σε ακαδημαϊκό πλαίσιο: διαστάσεις στην ειδική αγωγήel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsakpounidouKalliopiMsc2017.pdf1.59 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons