Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20371
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.authorΔημητριάδου, Χριστίναel
dc.date.accessioned2017-06-16T15:38:09Z-
dc.date.available2017-06-16T15:38:09Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20371-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017el
dc.description.abstract«Κατανοώ τα δημιουργήματα του κινηματογράφου, τα αναζητώ στοχευμένα, προβαίνω σε επιλογές με ορθή κρίση και τις καταναλώνω αξιολογώντας δομή και περιεχόμενο, ενώ παράλληλα, κατέχω γνώσεις και δεξιότητες για την τέχνη του κινηματογράφου που με καθιστούν ικανό να αναπαραστήσω με την ιδιαίτερη γλώσσα του επικοινωνιακά νοήματα και να τα μεταδώσω σε ένα ανθρώπινο κοινό», είναι η έννοια της Παιδαγωγικής του Κινηματογράφου, η οποία ενσωματώνει τον Κινηματογραφικό Γραμματισμό ως επακόλουθο της Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης. Παιδαγωγική του Κινηματογράφου και τυπική εκπαίδευση: οφείλουν να συνυπάρχουν; Ενδεχομένως, η απάντηση να μπορεί να δοθεί μέσα από τον εξής συλλογισμό: Ποιος είναι ο στόχος κάθε εκπαιδευτικού συστήματος; Ο γραμματισμός. Τι σημαίνει γενικά γραμματισμός; Πλήρης συμμετοχή στον πολιτισμό. Ποιος είναι ο πολιτισμός του 21ου αιώνα; Ο πολιτισμός των οπτικοακουστικών μέσων. Ο κινηματογράφος τι συνιστά; Αναπόσπαστο μέρος των οπτικοακουστικών μέσων. Συμπέρασμα: Κομμάτι κάθε εκπαιδευτικού συστήματος στον 21ο αιώνα πρέπει να είναι και ο Κινηματογραφικός Γραμματισμός.Ωστόσο, η παραπάνω τοποθέτηση παραμένει θεωρητική αν δεν τεκμηριωθεί με έρευνα. Η παρούσα Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία συνεπώς, επεδίωξε να εμπλουτίσει τη θεωρία με την επιστημονική έρευνα. Κεντρικός σκοπός της ήταν να συλλάβει μια εικόνα για τον τρόπο και βαθμό ένταξης της Παιδαγωγικής του Κινηματογράφου στην εκπαιδευτική διαδικασία στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας βαθμίδας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας και να αποτελέσει αντανάκλαση των πεποιθήσεων των εκπαιδευτικών για την αξία της.Για την επίτευξη των στόχων της, οργάνωσε και διεξήγαγε το 2017 το ερευνητικό της σχέδιο, συνδυάζοντας ποσοτική και ποιοτική μεθοδολογία, πραγματοποιούμενες αντίστοιχα με τα ερευνητικά εργαλεία ερωτηματολογίου και ημιδομημένης συνέντευξης. Παιδαγωγική του Κινηματογράφου λοιπόν και τυπική εκπαίδευση: τελικά συνυπάρχουν; Και αν ναι, αξίζει να συνυπάρχουν; Τα ευρήματα χαρακτηρίζουν το προφίλ της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ημαθίας: η Παιδαγωγική του Κινηματογράφου δεν επιδιώκεται συστηματικά, αν και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών την αναγνωρίζει ως μορφωτικό αγαθό ιδιαίτερης αξίας.el
dc.format.extent358el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΚινηματογραφική εκπαίδευσηel
dc.subjectΟπτικοακουστικός γραμματισμόςel
dc.subjectΚινηματογραφικός γραμματισμόςel
dc.titleΗ κινηματογραφική παιδεία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (δημοτικό) της περιφερειακής ενότητας Ημαθίαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησηςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση και τη Δια Βίου Μάθηση (Πρώην Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DimitriadouChristinaMsc2017.pdf5.24 MBAdobe PDFView/Open
DimitriadouChristinaMsc2017Extra1.pdf2.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons