Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20356
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΟκαλίδου, Αρετήel
dc.contributor.authorΚουτουλιάνου, Ευαγγελίαel
dc.date.accessioned2017-06-13T11:24:52Z-
dc.date.available2017-06-13T11:24:52Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20356-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία μελετά τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών με βαρηκοΐα/κώφωση, που φοιτούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απόψεις των γονέων τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 16 παιδιά ηλικίας 10;9 έως 15;11 ετών με κοχλιακό εμφύτευμα και ακουστικό βαρηκοΐας, τα οποία φοιτούσαν σε ειδικά και γενικά σχολεία και αξιολογήθηκαν από τους γονείς τους στον τομέα της κοινωνικής και συναισθηματικής προσαρμογής, συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο για το κάθε παιδί. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν στην πλειονότητά τους μία καλή ψυχοκοινωνική προσαρμογή (Τ.Β.= 43). Στατιστικώς σημαντική ήταν η διαφορά μεταξύ των παιδιών με ακουστικά βαρηκοΐας και κοχλιακά εμφυτεύματα ως προς την ενσυναίσθηση και τον βαθμό βαρηκοΐας μετά την αποκατάσταση. Με άλλα λόγια, φάνηκε ότι τα παιδιά με ΚΕ είχαν καλύτερη ενσυναίσθηση και πιο χαμηλό βαθμό βαρηκοΐας μετά την ακουστική αποκατάσταση από τα παιδιά με τα ΑΒ. Επιπλέον, παρατηρήθηκε αρνητική συσχέτιση μεταξύ της διάρκειας βαρηκοΐας και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής, με αποτέλεσμα όσο αυξάνεται η διάρκεια της βαρηκοΐας να μειώνονται οι επιδόσεις στην κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια των ατόμων. Αντίθετα, θετική ήταν η συσχέτιση για την χρονολογική και ακουστική ηλικία με την ψυχοκοινωνική προσαρμογή, κάτι που συνεπάγεται ότι με το πέρασμα των χρόνων και όσο αυξάνονται τα χρόνια χρήσης του ακουστικού βοηθήματος (ακουστική ηλικία), αυξάνονται και οι επιδόσεις στην κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια. Επιπλέον, δεν παρατηρήθηκε κάποια σημαντική διαφορά στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή μεταξύ των δύο φύλων (αγόρι, κορίτσι) και μεταξύ των ομάδων (ΑΒ, ΚΕ). Τέλος, από την στατιστική ανάλυση προέκυψε αρνητική συσχέτιση μεταξύ του βαθμού βαρηκοΐας και της κοινωνικής και συναισθηματικής προσαρμογής και άρα τα προβλήματα ακοής συνεπάγονται προβλήματα στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή.el
dc.format.extent118el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/el
dc.subjectΚοχλιακό εμφύτευμαel
dc.subjectΚοινωνικές δεξιότητεςel
dc.subjectΑκουστικό βαρηκοΐαςel
dc.subjectΚοινωνική προσαρμογήel
dc.subjectΣυναισθηματική δεξιότητεςel
dc.subjectΣυναισθηματική προσαρμογήel
dc.titleΚοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες παιδιών σχολικής ηλικίας με βαρηκοΐα/κώφωση σύμφωνα με τις απόψεις των γονέων τους.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KoutoulianouEuangeliaMsc2017.pdf3.39 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons