Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20331
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΓεωργούλα, Ουρανίαel
dc.date.accessioned2017-05-19T07:23:31Z-
dc.date.available2017-05-19T07:23:31Z-
dc.date.issued2017el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20331-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.el
dc.description.abstractO προσδιορισμός των μαθηματικών δυνατοτήτων και αδυναμιών των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΗΕΑ) προϋποθέτει τη διενέργεια μιας ενδελεχούς διαδικασίας αξιολόγησης διαμέσου κατάλληλων εργαλείων. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η κριτική ανάλυση αξιολογικών ευρημάτων που προκύπτουν από τη χορήγηση του Number Knowledge Test και του Dyscalculia Screener, ως προς την πληροφοριακή τους ισχύ και την αξιοποίησή τους στη διδακτική πράξη. Τα δυο αυτά εργαλεία αξιολόγησης χορηγήθηκαν σε 31 μαθητές της Β΄ Δημοτικού και 23 της Γ΄ Δημοτικού, οι οποίοι είχαν αναγνωρισθεί ως άτομα με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και φοιτούσαν σε Δημοτικά Σχολεία των Γρεβενών. Ελέγχθηκαν παράμετροι όπως: ο σχηματισμός εννοιών, η ταχύτητα εκτέλεσης διαδικασιών, η εργαζόμενη μνήμη, η έννοια του αριθμού, η ικανότητα των μαθητών να χειρίζονται με ευχέρεια τις ιδιότητες των πράξεων και να συνδέουν γνωστά με άγνωστα δεδομένα καθώς και η κατανόηση και επίλυση προβλημάτων των τριών πράξεων. Αξιολογήθηκε επίσης η απαρίθμηση, η αναγνώριση του μεγέθους των αριθμών και η άμεση αναγνώριση σωστού αποτελέσματος αριθμητικών συνδυασμών πρόσθεσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι δυσκολίες στα μαθηματικά των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες εντοπίζονται κυρίως, αν και δεν περιορίζονται, στην ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών, στην έννοια του αριθμού, στις προαπαιτούμενες μαθηματικές δεξιότητες, στις στρατηγικές, στην ανάκληση αριθμητικών συνδυασμών και στην επίλυση προβλημάτων. Τα δύο εργαλεία φαίνεται να παρέχουν σημαντικές, αλλά μη σχετιζόμενες και υπό μία έννοια συμπληρωματικές, πληροφορίες, αν και δεν καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκαίων ελέγχων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ωστόσο, αναδεικνύουν μαθηματικές ελλείψεις που είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διδασκαλία μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες.el
dc.format.extent157el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςen
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΉπιες εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.subjectNumber Knowledge Testen
dc.subjectDyscalculia Screeneren
dc.titleΑξιολόγηση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες διαμέσου του Number Knowledge Test και του Dyscalculia Screener και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων στη διδακτική πράξηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάστασηel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GeorgoulaOuraniaMsc2017.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons