Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20331
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αγαλιώτης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Γεωργούλα, Ουρανία | el |
dc.date.accessioned | 2017-05-19T07:23:31Z | - |
dc.date.available | 2017-05-19T07:23:31Z | - |
dc.date.issued | 2017 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20331 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017. | el |
dc.description.abstract | O προσδιορισμός των μαθηματικών δυνατοτήτων και αδυναμιών των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΗΕΑ) προϋποθέτει τη διενέργεια μιας ενδελεχούς διαδικασίας αξιολόγησης διαμέσου κατάλληλων εργαλείων. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η κριτική ανάλυση αξιολογικών ευρημάτων που προκύπτουν από τη χορήγηση του Number Knowledge Test και του Dyscalculia Screener, ως προς την πληροφοριακή τους ισχύ και την αξιοποίησή τους στη διδακτική πράξη. Τα δυο αυτά εργαλεία αξιολόγησης χορηγήθηκαν σε 31 μαθητές της Β΄ Δημοτικού και 23 της Γ΄ Δημοτικού, οι οποίοι είχαν αναγνωρισθεί ως άτομα με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και φοιτούσαν σε Δημοτικά Σχολεία των Γρεβενών. Ελέγχθηκαν παράμετροι όπως: ο σχηματισμός εννοιών, η ταχύτητα εκτέλεσης διαδικασιών, η εργαζόμενη μνήμη, η έννοια του αριθμού, η ικανότητα των μαθητών να χειρίζονται με ευχέρεια τις ιδιότητες των πράξεων και να συνδέουν γνωστά με άγνωστα δεδομένα καθώς και η κατανόηση και επίλυση προβλημάτων των τριών πράξεων. Αξιολογήθηκε επίσης η απαρίθμηση, η αναγνώριση του μεγέθους των αριθμών και η άμεση αναγνώριση σωστού αποτελέσματος αριθμητικών συνδυασμών πρόσθεσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι δυσκολίες στα μαθηματικά των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες εντοπίζονται κυρίως, αν και δεν περιορίζονται, στην ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών, στην έννοια του αριθμού, στις προαπαιτούμενες μαθηματικές δεξιότητες, στις στρατηγικές, στην ανάκληση αριθμητικών συνδυασμών και στην επίλυση προβλημάτων. Τα δύο εργαλεία φαίνεται να παρέχουν σημαντικές, αλλά μη σχετιζόμενες και υπό μία έννοια συμπληρωματικές, πληροφορίες, αν και δεν καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκαίων ελέγχων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ωστόσο, αναδεικνύουν μαθηματικές ελλείψεις που είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διδασκαλία μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. | el |
dc.format.extent | 157 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject | Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες | el |
dc.subject | Μαθηματικά | el |
dc.subject | Number Knowledge Test | en |
dc.subject | Dyscalculia Screener | en |
dc.title | Αξιολόγηση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες διαμέσου του Number Knowledge Test και του Dyscalculia Screener και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων στη διδακτική πράξη | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
GeorgoulaOuraniaMsc2017.pdf | 1.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License