Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/20331
Συγγραφέας: Γεωργούλα, Ουρανία
Τίτλος: Αξιολόγηση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες διαμέσου του Number Knowledge Test και του Dyscalculia Screener και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων στη διδακτική πράξη
Ημερομηνία Έκδοσης: 2017
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Περίληψη: O προσδιορισμός των μαθηματικών δυνατοτήτων και αδυναμιών των μαθητών με Ήπιες Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΗΕΑ) προϋποθέτει τη διενέργεια μιας ενδελεχούς διαδικασίας αξιολόγησης διαμέσου κατάλληλων εργαλείων. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η κριτική ανάλυση αξιολογικών ευρημάτων που προκύπτουν από τη χορήγηση του Number Knowledge Test και του Dyscalculia Screener, ως προς την πληροφοριακή τους ισχύ και την αξιοποίησή τους στη διδακτική πράξη. Τα δυο αυτά εργαλεία αξιολόγησης χορηγήθηκαν σε 31 μαθητές της Β΄ Δημοτικού και 23 της Γ΄ Δημοτικού, οι οποίοι είχαν αναγνωρισθεί ως άτομα με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και φοιτούσαν σε Δημοτικά Σχολεία των Γρεβενών. Ελέγχθηκαν παράμετροι όπως: ο σχηματισμός εννοιών, η ταχύτητα εκτέλεσης διαδικασιών, η εργαζόμενη μνήμη, η έννοια του αριθμού, η ικανότητα των μαθητών να χειρίζονται με ευχέρεια τις ιδιότητες των πράξεων και να συνδέουν γνωστά με άγνωστα δεδομένα καθώς και η κατανόηση και επίλυση προβλημάτων των τριών πράξεων. Αξιολογήθηκε επίσης η απαρίθμηση, η αναγνώριση του μεγέθους των αριθμών και η άμεση αναγνώριση σωστού αποτελέσματος αριθμητικών συνδυασμών πρόσθεσης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι δυσκολίες στα μαθηματικά των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες εντοπίζονται κυρίως, αν και δεν περιορίζονται, στην ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών, στην έννοια του αριθμού, στις προαπαιτούμενες μαθηματικές δεξιότητες, στις στρατηγικές, στην ανάκληση αριθμητικών συνδυασμών και στην επίλυση προβλημάτων. Τα δύο εργαλεία φαίνεται να παρέχουν σημαντικές, αλλά μη σχετιζόμενες και υπό μία έννοια συμπληρωματικές, πληροφορίες, αν και δεν καλύπτουν όλο το φάσμα των αναγκαίων ελέγχων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Ωστόσο, αναδεικνύουν μαθηματικές ελλείψεις που είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διδασκαλία μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Λέξεις Κλειδιά: Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Μαθηματικά
Number Knowledge Test
Dyscalculia Screener
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2017.
Δικαιώματα: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GeorgoulaOuraniaMsc2017.pdf1.74 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons